Meglepte rajongóit a Sauber istálló: a svájci különítmény szervizcsapatának tagjai is behódoltak a Gangnam style-t felváltó új őrületnek, a Harlem shake-nek és produkciójukról videófelvételt is készítettek. A paddockban nem mindenkinek van oka táncot lejteni, Luiz Raziának például biztosan nincs.


szólj hozzá: Harlem shake by Sauber

Míg a Sauber alakulata az új zenés-táncos őrületnek hódolt, amihez nehéz lenne bármit is hozzáfűzni, addig a boxutca legvégén a Marussia péntek este meglépte azt, amire számítani lehetett: a be nem váltott szponzori ígéretek miatt lapátra tették Luiz Raziát, akivel az első, jerezi teszt kezdetén kötöttek versenyzői szerződést. A GP2 tavalyi ezüstérmesének állásával több versenyzőt is hírbe hoztak az utóbbi napokban, a befutó végül a Force Indiáról lemaradó Ferrari-patronált, Jules Bianchi lett.

Mivel a vaskos dollárkötegek ígéretével érkező Raziának a népszerű Timo Glock menesztésével csinált helyet a Marussia, a tehetséges brazil sok rajongó ellenszenvét kivívta, de azzal, ahogyan a kirúgása körüli mizériát kezeli, valószínűleg sokat javít a megítélésén. Mint az [origo] F1hirek tudósításából kiderül, a 23 esztendős pilóta rendkívüli higgadtan és retten reagált a helyzetre, ráadásul a brazil pilótákhoz közel álló kiváló újságírónak, az O Estado do Sao Paulo című lap tudósítójának, Livio Oricchiónak péntek este Barcelonában egyéb érdekességeket is elárult.

A versenyző felfedte, hogy a Marussiával kötött szerződés 6 millió euróról szólt, de támogatói – akiket nem nevesített – csak az első részletet tudták teljesíteni. „Két magánszemély, akiknek van egy cége, kötött egy szerződést a Marussiával, de aztán problémáik adódtak a teljesítéssel. A Marussia csapata mindent megtett, hogy rendeződjön a helyzet, de így sem működött a megállapodás. Még ma is váltottunk velük néhány e-mailt. Egyébként ez lett volna az egyik legkisebb összeg, amit versenyzői állásért kell fizetni jelenleg a Forma-1-ben” – mondta Razia.

Arra a kérdésre, hogyan éli meg a történteket, a versenyző így felelt Oricchiónak: „Szerencsére nem halt meg senki. Alszom egyet, nyugodtan, mert tudom, hogy a körülmények miatt alakult így. Aztán veszek egy repülőjegyet, hazautazom Milton Keynes-be és gondolkodom azon, hogy mihez kezdjek az életemmel. Megpróbálok tanulni a hibából, ami valójában nem is az én hibám volt.”

Razia saját bevallása szerint nem tesz le a jövőbeli Forma-1-es szereplésről, s Nico Hülkenberget és Adrian Sutilt tekinti példának, akik szintén megéltek nehéz időszakokat pályafutásuk során, idén mégis ott lesznek a mezőnyben. „Egy évet ők is kihagytak, most mégis versenyezhetnek, ráadásul igazán jó csapatoknál” – fogalmazott a dél-amerikai pilóta.