F1 Forma-1 Fernando Alonso Renault McLaren-Honda Cyril Abiteboul Bahreini Nagydíj
Egy jó bevált recepten változtatni nem szabad, de legalábbis ragaszkodni kell hozzá! Úgy tűnik, hogy a régi mondást jól ismerik a Renault Forma-1-es istállójánál is: a gárda állítólag megtette az első lépéseket annak érdekében, hogy visszacsábítsák korábbi sikergyárosukat, a McLaren-Hondánál sínylődő Fernando Alonsót.

 

A fejleményről német sajtóorgánumok számoltak be: a Bild szerint a francia gyártó mindenképpen szeretné újra a kötelékében tudni a kétszeres vb-elsőt, akit Jolyon Palmer helyére, Nico Hülkenberg mellé kívánnak leigazolni, az Auto Bild pedig arról is írt, hogy a márka csapatfőnöke, Cyril Abiteboul szombat reggel a Bahreini Nagydíj helyszínén már tárgyalt is Alonso ügynökével, Luis Garcia Abaddal. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a Renault hárította a sajtó érdeklődését, nem kívánták kommentálni a spekulációkat.

F1 Forma-1 Fernando Alonso Renault McLaren-Honda Cyril Abiteboul Bahreini Nagydíj
Alonso szerződése az idény végén lejár a McLaren-Hondával, ahol 2015 óta csak és kizárólag küszködés, szenvedés jutott neki. Noha az Indy 500-részvétel engedélyezése arra utal, hogy a brit-japán konstelláció megpróbál a pilóta kedvében járni, a spanyol a bejelentés óta is több ízben hangsúlyozta, hogy csak a nyári időszakban hoz döntést a folytatással kapcsolatban. Ami biztos: bár a 35 millió eurós éves fizetés komoly tényező, gyaníthatóan ez már nem tudja motiválni a győzelemre éhes versenyzőt.

„Azért vagyok itt, hogy győzzek. Elegem van az ötödik, hatodik helyekből. Úgy érzem, hogy vezetés tekintetében most vagyok a legjobb formában pályafutásom során, így jövőre csak egyetlen cél lebeghet a szemem előtt. Az, hogy a világbajnoki címért harcoljak” – mondta az újságíróknak Alonso szombaton, Bahreinben.

F1 Forma-1 Fernando Alonso Renault McLaren-Honda Cyril Abiteboul Bahreini Nagydíj
A dolgok jelenlegi állása szerint kevesen mernének arra fogadni, hogy a McLaren-Honda jövőre bajnokesélyes lesz, így a spanyolnak - ha tartani akarja magát a megfogalmazott célhoz – váltania kell. Kimi Räikkönen szerződése az idény végén lejár a Ferrarival, ám Alonso oda aligha tér vissza, a Mercedesnél vélhetően marasztalni fogják Valtteri Bottast, azt pedig nehéz elképzelni, hogy a Red Bull külsős élpilótát igazolna nagyobbik csapatához.

F1 Forma-1 Fernando Alonso Renault McLaren-Honda Cyril Abiteboul Bahreini Nagydíj
Kizárásos alapon marad a Renault, amely gyári támogatással rendelkezik és mindmáig az egyetlen olyan márka, amellyel Alonso világbajnoki sikert tudott elérni. A dicsőséges közös múlt persze nem elég: kérdés, hogy a franciák hajlamosak-e olyan mélyen belenyúlni a pénztárcába, amivel ki lehet elégíteni a spanyol klasszis fizetési igényeit (ami még akkor is jelentős lehet, ha esetleg enged a jelenlegi kívánalmaiból), illetve az idény során tudnak-e olyanokat villantani, amelyből az lesz kiolvasható, hogy a közeli jövőben felfejlődhetnek a bajnoki címre esélyes alakulatok közé.

Hülkenberg kvalifikációs villogásai arról árulkodnak, hogy az enstone-i alakulat jó úton jár, így látnoknak sem nagyon kell lenni ahhoz, hogy kijelentsük: Alonso tapasztalataival akár fel is pörgethetnék a tempót. A kérdés talán már csak az, hogy a spanyolnak van-e kedve újra belecsöppeni egy félkész projektbe…