Rajongók garmadája gondolja úgy, hogy Nico Hülkenberg, a Force India versenyzője igazán megérdemelne végre egy esélyt egy topcsapatnál a Forma-1-ben. A németet legtöbbször a Ferrarival hozzák összefüggésbe: a pilóta az F+1 Blognak nyilatkozva elismerte, hogy tavaly tényleg érdemi esélye volt a maranellóiakhoz igazolni, ami nem jött össze, de nem is bánkódik emiatt.
Mint ismeretes, Hülkenberg tavaly a Ferrari-erőforrásokat használó Saubernél hajtott, így kézenfekvő volt, hogy a neve felmerült a Felipe Massa utódját kereső olasz alakulattal kapcsolatban. A maranellói csapat végül Kimi Räikkönent szerződtette, így a német – jobb híján – visszatért a Force Indiához, ahol saját bevallása szerint nem bánkódik túlságosan amiatt, hogy nem öltözhetett vörösbe.
„Tavaly tényleg érdemi esély mutatkozott arra, hogy a Ferrarihoz szerződjek, de nem jött össze, nem működött a dolog. Nem is izgatom magam rajta, azt viszont őszintén szólva azóta sem értem, hogy a pletykák miért akarnak mindig, újra és újra összeboronálni a Ferrarival” – mondta az F+1 Blognak Hülkenberg.
Meglepődni egyáltalán nem lehet azon, hogy a rajongók topcsapathoz követelik a 26 esztendős pilótát: a német tehetsége és képességei már évekkel ezelőtt megmutatkoztak, idén pedig különösen jó teljesítményt nyújt, ugyanis csak neki és Fernando Alonsónak sikerült eddig az összes futamon pontokat gyűjtenie. „Nagy öröm számomra ez, mert ilyennel nem sokan büszkélkedhetnek, csak Fernando és én. Ez szerintem nagyon jól mutatja, hogy nagyszerűen alakul számomra az idei szezon” – fogalmazott a 69 egységgel az egyéni tabella 7. helyén állomásozó pilóta.
Hülkenberg idei menetelése hibátlan, s bár csapattársával, a bahreini futamot a 3. pozícióban záró Sergio Perezzel ellentétben nem sikerült dobogóra állnia, nem bosszankodik emiatt: „Persze jó lett volna, ha összejött volna legalább egy dobogós helyezés, de szerintem semmi okom az elégedetlenkedésre. Jól alakul az idei évem és lesz dobogós helyezésem is, biztos vagyok benne. Előbb vagy utóbb össze fog jönni!”
A Force India meglepően jól alkalmazkodott az idén bevezetett új technikai- és egyéb szabályokhoz, s bár sokan arra számítottak, hogy a silverstone-i csapat hamar „lecseng” majd, a különítmény továbbra is 5. a konstruktőri tabellán, 2 egységgel megelőzve a jóval nagyobb, patinásabb McLarent. Azt Hülkenberg sem vitatja, hogy az évad kezdeti időszaka volt a legkedvezőbb a gárda számára, de a pilóta úgy véli, hogy panaszra nincs ok: „Az első öt futamon tényleg jók voltunk, sikerült kihasználni a lehetőségeinket. Míg mások jobbára csak küszködtek, mi jól fel voltunk készülve és sok pontot szereztünk. Szerintem az év eddigi részében a csapat nagyon jó munkát végzett. Bízom benne, hogy a folytatás is jól alakul” – mondta a német.
Hülkenberg a könnyed hangvételű beszélgetés során „harcos” típusú versenyzőnek titulálta magát, elárulta, hogy nincs kutyája, mert „az túl komoly felelősséggel járna”, s megosztotta azt is, hogy a hungaroringi futamot követő nyári szünetben motorcsónak-jogosítványt készül szerezni. Ennek apropóján adódott a kérdés, hogy a szerződése lehetővé teszi-e az ilyesmi szabadidős tevékenységet: a válasz határozott igen volt, ugyanakkor a pilóta sietve hozzátette, hogy a vízisí már más tészta, „ a szerződésemben is benne van, hogy azt nem csinálhatom”.
Az F+1 Blog megkérdezte Hülkenbergtől, hogy egyetért-e a közelmúltban nyilvánosan is háborgó Kimi Räikkönennel abban, hogy jó lenne, ha a Forma-1-es csapatok a régi időkhöz hasonlóan manapság is engedélyeznék versenyzőik számára, hogy kipróbálják magukat más autósport-géposztályokban.
„Mint versenyző, maximálisan egyetértek azzal, hogy jó lenne, ha néha más versenyeken is indulhatnánk más autókkal, ugyanakkor megértem a Forma-1-es csapatokat is. Eltérőek az érdekek, ők is ugyanis teljes mértékben igényt tartanak rád és nem akarják, hogy valahol megsérülve nem tudd végezni a munkádat” – mondta Hülkenberg, aki saját bevallása szerint nem morfondírozik azon, hogy milyen szériákban, milyen autókkal próbálná ki magát, mert – mint fogalmazott – „jelenleg túlságosan leköt a Forma-1!”