Nico Hülkenberg nem tart attól, hogy a Force India jelentős hátrányba kerül amiatt, hogy a VJM08-as új konstrukciót a silverstone-i különítmény nem küldi pályára a felkészülési időszakot megnyitó jerezi tesztelésen. A Forma-1-es mezőny egyik nagy ígérete abban reménykedik, hogy az együttes idén kiegyensúlyozottabb lesz a fejlesztések terén és ennek köszönhetően jobb szezonja lehet, mint a tavalyi volt.
Mint ismeretes, a 2014-es évadot a konstruktőri tabella 6. helyén záró egylet a szerdai, Mexikóvárosban tartott prezentáción csak az új színezetet, valamint a szabálymódosítások által leginkább érintett elemet, az orrkúpot mutatta meg a nyilvánosságnak a tavalyi versenygépen. A csapat már az esemény előtt bejelentette, hogy igyekeznek meghosszabbítani a fejlesztésre fordítható időt, ezért a tesztidőszak nyitóakkordjaként tartandó jerezi tréningen még nem, csak a következő gyakorláson küldik pályára az új autót: vannak, akik szerint ez kockázatos lehet, Hülkenberg azonban nem tart ilyesmitől.
„Nem hinném, hogy ez masszív hátrányt eredményezne. Más csapatok is hoztak ilyen döntést a múltban, néha előfordul az ilyesmi, ráadásul most a szünet is rendkívül rövid volt. Kevés volt az idő, márpedig egy ilyen autó tervezése és megépítése hatalmas feladat. Nem ideális a helyzet, de nem hinném, hogy ez hátráltatná a szezonunkat” – nyilatkozta a német a Museo Soumayában tartott sajtóeseményen.
Tavaly a Force India kirobbanó formában kezdte a szezont, a német és csapattársa, Sergio Perez az első néhány futamon rendre a közvetlen élmezőny mögött tanyázott, s a mexikóinak Bahreinben egy 3. helyezést is sikerült összehoznia. Nem sokkal az évad vége előtt a gárda a McLaren előtt tanyázott, de végül elbukták a wokingi brigáddal vívott párharcot: Hülkenberg szerint ez jól megmutatta, hogy kevesebb pénzből nehéz versenyképesnek maradni a hosszú idény során, ugyanakkor jó lecke is volt a csapat számára azzal kapcsolatban, hogy fejlesztések terén kiegyensúlyozottabbnak kell lenni.
„Erősen kezdtük az évet és amikor ott vagy a mezőny elejében, közel a dobogóhoz, rendszeresen a negyedik helyen, akkor nyilvánvalóan az elvárásaid és az ambícióid is egyre komolyabbak és az komoly csalódás tud lenni, amikor nem tudsz megfelelni ezeknek. Fel kell ismernünk azonban, hogy a Forma-1-ben nagyon hosszú a szezon és vannak csapatok, amelyeknek sokkal vastagabb a pénztárcájuk, mint a mienk, így mindent mérlegre téve is úgy gondolom, hogy jó évünk volt” – mondta az előző idényt az egyéni ponttáblázat 9. helyén záró pilóta.
„Az új szponzorok és partnerek természetesen sokat segítenek. Meg kell próbálnunk elkerülni azt, hogy ugyanaz megtörténjen velünk, ami 2014-ben. Törekednünk kell arra, hogy a fejlesztési görbénk folyamatosan emelkedő legyen. Amikor bevetünk valami újítást, akkor biztosnak kell lennünk abban, hogy az valóban gyorsabbá teszi az autót. Ez az egyetlen módja annak, hogy versenyképesek tudjunk maradni az egész szezon során” – tette hozzá a német.
Személyes céljaival kapcsolatban Hülkenberg annyit árult el, hogy a tavalyi 96 egység után szeretné túlszárnyalni "a százpontos határt és nyilvánvalóan egy álmom válna valóra, ha dobogóra állhatnék”. Arra a felvetésre, hogy mit szólna egy győzelemhez, amely a rajongók szerint már kijárna neki, a nagyobb csapatok által mellőzött 27 esztendős pilóta egy huncut mosoly kíséretében annyit felelt, hogy „az egész egyszerűen lenyűgöző lenne”.
Hülkenberg megjegyezte azt is, hogy mivel a szabályok nem változtak jelentős mértékben az előző évadhoz képest, az erőviszonyok tekintetében nem számít komolyabb változásra. ”Talán egy picit összerázódik a mezőny, de úgy gondolom, hogy a Mercedes fölénye továbbra is megvan” – fogalmazott a német, aki idén párhuzamos programot bonyolít: a Porsche LMP1-es különítményének kötelékében elindul a megbízhatósági-vb (WEC) két futamán, a Spában tartandó 6 órás viadalon és a korona gyémántjának számító Le Mans-i 24 óráson is.