Már az első teszt alapján is áradoznak a Saubernél Nico Hülkenbergről, akinek svájci kalandja az idény egyik legérdekesebb szösszenete lehet, tekintettel arra, hogy többen váltig állítják: a tehetséges német útban Maranello felé csak átmeneti jelleggel állomásozik a hinwilli csapatnál.
Matt Morris, a Sauber technikai igazgatója a napokban szuperlatívuszokban beszélt a 25 esztendős versenyzőről, akit szinte gerilla-módszerekkel happoltak el a Force Indiától. A silverstone-i alakulat tavaly érvényesíteni próbálta opciós jogait a németre, aki végül a teljesítmény-klauzulának köszönhetően kitáncolt a szerződésből. Vijay Mallya csapata csak a 7. helyen zárta a tavalyi évet, s hasonló pozícióban állomásoztak ősszel, a Hülkenberggel folytatott tárgyalások időszakában is, márpedig a pilóta kontraktusában volt egy kitétel, amely kimondta: csak akkor érvényesíthették volna az opciós jogot, ha az évad utolsó harmadának kezdetén legalább a 6. helyen álltak volna.
Bob Fernley, a Force India ügyvezető igazgatója a VJM06-os konstrukció bemutatóján elismerte, hogy nem voltak felkészülve a pilóta elvesztésére, ami egyértelműen megerősíti, hogy Hülkenberg tavalyi döntése házon belül is nagy meglepetést okozott. Figyelembe véve a Force India tulajdonosi körének pénzügyeit övező bizonytalanságot, valamint a Sauber tavalyi szereplését, meglepőnek semmiképp sem nevezhető, hogy a német a távozás útjára lépett, érdekes színt ad azonban a históriának, hogy számos forrás – többek között a brit Autosport című szaklap nyomtatott kiadása – már akkor határozottan leszögezte: a Ferrari keze van a dologban, a pilóta az olaszok közbenjárására igazolt át a svájciakhoz.
Bár a vörösök által patronált Sergio Perez a svájciaknál lehúzott két idény után végül a McLarennél kötött ki, Felipe Massa óta tudjuk, hogy Peter Sauber csapata – részben a motorszállítói együttműködésnek köszönhetően– kiváló ajánlólevél a Ferrarihoz, sőt, egyesek tudni vélik, hogy a pilóta a rendszeresen visszatérő Vettel-Ferrari pletykák ellenére akár már idén is Fernando Alonso csapattársa lehetett volna. A közvetlen átigazolást Massa év végi megtáltosodása mellett állítólag ugyanaz a probléma hiúsította meg, amivel a Sauber is szembesült az első teszten, nevezetesen a pilóta 184 centiméteres magassága: a svájciaknál egy spéci, egyedi szabású cipővel megoldották, hogy a versenyző elférjen, míg a Ferrarinál valószínűleg ez jóval bonyolultabb beavatkozást igényelt volna és nem akartak kockáztatni, ráadásul így megadatik a lehetőség arra is, hogy egy esetleges átigazolási döntés előtt közelről tanulmányozzák a versenyző produkcióját. Ha minden igaz, a magasság szólt az egy centiméterrel magasabb Mark Webber ferraris átigazolása ellen is.
Biztosra venni nem lehet, hogy Hülkenberg Ferrari-álmai valóra válnak, Peter Saubernek és gárdájának azonban meglesz a haszna. Gyorsaságát már számos alkalommal bizonyította a német, elég csak a 2010-es interlagosi időmérőn, változó körülmények között megcsípett pole pozíciójára gondolni, ráadásul az erősségei közé sorolható, hogy bátran vállalkozik kerék a kerék melletti csatákra és az agresszív vezetési stílus ellenére képes kímélni az abroncsokat is. Tehetségben ugyan Kamui Kobayashi sem szenvedett hiányt, de a szakma szerint a legalább annyira rámenős, ám higgadtabb, rafináltabb és kiegyensúlyozottabb Hülkenberg sokkal inkább azt adja majd a Saubernek, amire a tavaly ígéretesen muzsikáló alakulatnak szüksége van.
„A csapatnak tavaly sikerült lendületbe jönnie, remek eredményeket értek el 2012-ben, így erre kell építkeznünk és legalább olyan szereplést kell nyújtanunk. Természetesen arra törekszem, hogy még jobbak legyünk, de ez egy új szezon, új játszma, így majd meglátjuk, hogy mire jutunk” – fogalmazott az idei kilátásokkal kapcsolatban a C32-es bemutatóján Hülkenberg, akit csendes, visszafogott és rendkívül alázatos fickóként ismert meg a paddock. Ha nem az lenne, talán nem is sikerült volna újra életet lehelni a karrierjébe, amikor debütáló szezonja, 2010 végén a Williams útilaput kötött a talpára a vaskos dollárkötegekkel érkező Pastor Maldonado érkezése miatt.
A fiatal sofőr egyébként abban a vészes helyzetben is feltalálta magát: néhány hónappal azután, hogy aláírta tesztpilótai szerződését a Force Indiával, volt mersze szakítani a Forma-1-be bejuttató, azonban menedzserként kifulladóban lévő korábbi Schumacher-patrónussal, Willi Weberrel, s egy ideig PR-tanácsadója segítségével saját maga intézte az ügyeit. Azóta már változott a helyzet, ugyanis a kiszivárgott hírek szerint a Sauber-szerződés részleteinek letisztázásában az a Werner Heinz is a pilóta segítségére volt, aki korábban Nick Heidfeld ügyeit intézte, jelenleg pedig a svájci egylet új tesztpilótáját, a WSR-bajnok Robin Frijnst is patronálja.