Bár a Red Bull és a Caterham csak a következő néhány napban tárja a nyilvánosság elé idei versenygépét, pénteken már adtak némi ízelítőt: mindkét együttes közzétette az első beindítás alkalmával készített hangfelvételt.
Az utóbbi három évad bajnokcsapata az esti órákban tette közzé az RB9 típusjelű, Renault-erőforrással hajtott modell első beindításáról készített felvételt. Az autóról vasárnap Milton Keynes-ben, az együttes főhadiszállásán hull majd le a lepel.
Adrian Newey új alkotásáról keveset tudni, annyit mindenesetre már korábban elárult a tervezőzseni, hogy a tavalyi vb-hadjárat némi kompromisszumra kényszerítette a gárdát: „Tavaly egészen az utolsó előtti versenyig fejlesztettünk” – mondta néhány hete a brit szakember. „Őszintén szólva ez a reméltnél jóval nagyobb mértékben befolyásolta az új autóval kapcsolatos időrendünket, így eléggé zsúfolt számunkra a téli időszak.”
A Caterhamnél is megejtették a jerezi teszt február 5-i nyitónapján leleplezésre kerülő CT03-as, szintén Renault V8-assal hajtott versenygép első beindítását, azonban a zöld-sárga egyletnél nem ez volt a nap fénypontja. A leafieldi csapat egy amszterdami sajtórendezvényen bejelentette, hogy a Marussiától érkezett Charles Pic csapattársa a tavalyi teszt-és tartalékpilóta, Giedo van der Garde lesz.
A holland többhónapos versenyfutás után szorította ki a csapat tavalyi versenyzőjét, Vitalij Petrovot, aki pénzügyi fronton maradt alul. Van der Gardét a McGregor segítette a volánhoz, a divatcég erősen kötődik a pilótához: a vállalat egyik társtulajdonosa a legnagyobb holland befektetők között számon tartott Marcel Boekhorn, aki a 27 esztendős pilóta apósa, a marketingigazgató pedig a Van der Garde menedzsereként is ténykedő Jan Paul ten Hoopen.
Van der Garde - aki 2008-ban a WSR csúcsosztályának bajnoka volt - tavaly a 6. helyen zárta a GP2-es bajnokságot a Caterham színeiben, a Forma-1 háza táján pedig 2007 óta van jelen. A németalföldi korábban tesztpilótaként megfordult a Super Agurinál és a Spyker/Force Indiánál is.