A jerezi tesztelés nyitónapjával hivatalosan is kezdetét vette a vadászat a Mercedesre: a csapatok nkeiláttak a versenygépek élesítésének, a nagy kérdés pedig az, hogy mely tényezők lesznek döntőek az idei erőviszonyok alakulásában, a versenyek és a bajnokság végkimenetelének eldöntésében. A Williams és a Force India korábbi főmérnöke, Dominic Harlow pontokba szedve fejtette ki ezzel kapcsolatos véleményét.

Harlow 1999-től 2011-ig a Force Indiánál teljesített szolgálatot, ahol a főmérnöki posztig vitte, majd onnan a Williamshez igazolt, ahol hasonló tisztséget töltött be. A szakember jelenleg nem tartozik egyik csapathoz sem: külső tanácsadóként dolgozik, több Forma-1-es és DTM-es istállóval működik együtt és az ismert brit tévés, rádiós F1-guru, James Allen blogján, egy vendégposztban foglalta össze a 2015-ös idénnyel kapcsolatos gondolatait.

Egyre intenzívebb motorcsata

"A dolgok valószínűleg ott folytatódnak, ahol tavaly abbamaradtak és gyaníthatóan a motorok teremtik majd a különbségeket. Hat év távollét után a Honda is csatlakozik, amely már önmagában is óriási kihívás, mivel azóta a technológia nagyot ugrott előre. A Renault és a Ferrari igyekszik felzárkózni, de a Mercedes sem állt le. Az, hogy versenyzőnként egyel kevesebb erőforrást lehet használni, miközben egyel több futam van, szintén fokozza a nyomást. A Lotus és a McLaren két érdekes barométere lesz az erőforrások teljesítményének."

A vezérlőrendszerek is fontos különbséget teremtenek

"Az a munka, amely 2014-ben a háttérben zajlott a vezérlőrendszerek optimalizálásán, valamint ezek és az új erőforrások együttműködésén, rejtve maradt és nem egészen lett megértve, mégis sok verseny végkimenetelére volt hatással. A szabályok nagyobb szabadságot adnak ezen a téren, mint a múltban, az erőforrás nyomatékkezelése, valamint az, ahogyan a csapatok és a pilóták csinálják ezt, egyre aktívabb csatateret jelent. Ez jócskán hozzájárul egyebek mellett az előzésekhez is. Nagyon alaposan kell megválasztani azokat a pontokat a pályán, ahol a versenyző a kvalifikáció során változtat a nyomatékgörbén, és nagy figyelmet kell szentelni annak is, hogy hol meríti, hol tölti a kinetikus motorgenerátort a verseny során, hogy ne tegye ki magát annak a kockázatnak, hogy megelőzik."

Felgyorsuló aerodinamikai fejlesztések

"Amikor a csapatok a 2014-es autóikat fejlesztették, sok volt az ismeretlen, így óhatatlanul is adódott néhány téves feltételezés, illetve kevésbé optimális szimuláció. Az, hogy immáron egy évnyi adat rendelkezésre áll, az aerodinamikai fejlesztések rövid távon nagy valószínűséggel felgyorsulnak. Gyorsabb fejlődés várható az olyan szokásos területeken, mint például az első szárny, a fékhűtők és a diffúzor, továbbá a hátsó kerekek környéke, az autó közepe és a hűtés. Talán számíthatunk arra is, hogy a végsebesség tovább növekszik, mivel a csapatok arra törekednek, hogy az erősebb motorok kiszolgálása érdekében takarékoskodjanak az üzemanyaggal."

Mihez kezd a Pirelli?

"A Pirellinek javítani kell a 2014-es szuperlágy abroncsokon, s ha ez megvan, akkor a tavalyi tapasztalatok alapján ugyanazt a négy típust használva egy lépéssel a lágyabb vagy a keményebb irányba kell haladnia a gumiválasztással, hogy nagyobb legyen a taktikai csata a versenyeken."

Forradalmi újítások

"Szinte minden évben jön valamilyen forradalmian új technológia, s bár alkalomadtán túlértékelik ezeket, néha fontos teljesítménykülönbséget eredményeznek. Remek lenne, ha 2015 hozna valami ilyen újítást és jó lenne tudni, hogy mi lesz az."

Virtuális Safety Car és ennek hatása a stratégiára

"A Sportszabályzatnak számos olyan változása van, amelyek célja a biztonság javítása, de a Virtuális Safety Carnak biztosan lesz hatása a stratégiára a versenyeken. Mivel ez teljesen új lesz minden érintett számára, érdekes lesz megfigyelni, hogyan alkalmazkodnak ehhez a csapatok, kik lesznek ennek a nyertesei és vesztesei."