Noha Sebastian Vettel sokak szerint komoly kockázatot vállalt azzal, hogy a köré épülő Red Bullt hátrahagyva a küszködő Ferrarihoz igazolt, az expilóta Gerhard Berger nem tartja elhibázottnak a négyszeres vb-első döntését. Igaz, az osztrák sem vitatja, hogy cimborájára komoly kihívás vár a maranellóiak kötelékében…

Aligha lehet kétséges, hogy Sebastian Vettelre pályafutása eddigi legnagyobb feladata vár 2015-ben, amikor négy vb-cím után a Red Bullt hátrahagyva az idén rég nem látott mélységekbe sodródó Ferrarinál átveszi majd Fernando Alonso helyét. Mivel az olasz együttesnél idén jóformán se szeri, se száma a személycseréknek, nehéz elképzelni, hogy jövőre ütőképes alakulattá válnak, így egyre többen vannak, akik szerint a német rossz döntést hozott azzal, hogy régi vágyát valóra váltva a Scuderiához igazolt.

Persze nem mindenki pesszimista: Vettel cimborája, a Forma-1-ben versenyzőként és szakvezetőként is megfordult Gerhard Berger például úgy véli, hogy a német pilóta döntését egyelőre nem lehet elhibázottnak minősíteni. „Aki négy világbajnoki címet nyert, az előbb-utóbb óhatatlanul valami mást szeretne csinálni és elkezd kihívások után kutatni. Úgy gondolom, hogy neki ezt a Ferrarinál sikerült megtalálni és biztos, hogy ez kellően komoly kihívás lesz. Éppen ezért nem hiszem, hogy hibát követett volna el” – mondta Berger, aki a Toro Rossónál dolgozott együtt a német klasszissal.

A bírálatok miatt Vettel hasonló cipőben jár, mint a 2012-ben a McLarentől a harmatosan muzsikáló Mercedeshez igazoló Lewis Hamilton. A nevelőegyesületének a csillagosok kedvéért hátat fordító brit kalandja jól sült el, hiszen akkoriban nehéz volt elképzelni, hogy már idén vb-címet nyer, mégis így történt. Sokan hasonlítják a Vettel előtt álló kihívást ahhoz is, amelybe Michael Schumacher csöppent annak idején. A 27 esztendős pilóta honfitársa szintén mélyponton érkezett a Scuderiához, amellyel végül a Forma-1-es történelem legfényesebb sikerkorszakát hozták össze, Berger azonban figyelmeztet: közel sem ugyanaz a két helyzet.

„Sebastiannak gyorsan fel kell mérnie a körülötte dolgozó emberek képességeit, gyenge pontjait, főképp a műszaki területen és ki kell iktatnia ezeket. Amennyiben szükséges, meg kell győznie a csapat vezetését arról, hogy új emberekre van szükség, majd ezeket az embereket be kell építeni a struktúrába. Ez a legnehezebb része a történetnek, de nem hinném, hogy Sebet félteni kell ettől. Michael Schumacherrel is így volt korábban. Neki ott volt Rory Byrne, Ross Brawn és a többiek, akik mindent megadtak neki ahhoz, hogy győzelmeket érjen el. Vannak, akik párhuzamot is vonnak most Sebastiannal, de meg kell jegyezni, hogy Michael tudta, mire számíthat, abban viszont nem vagyok biztos, hogy már Sebastian is tudja” – fogalmazott az osztrák, akiről idén több ízben is elterjedt, hogy 2015-re csatlakozhat a Ferrarihoz, ám mindannyiszor – többek között az F+1 Blognak is – cáfolta a pletykákat.

Berger óva inti a drukkereket attól, hogy kizárólag Vetteltől várják a csodát: „Minden azon múlik, hogy kik dolgoznak majd Sebastiannal, hiszen egyedül nem tudja kivezetni a csapatot a gödörből. Technikai, politikai és minden egyéb területen is kompetens stábra van szüksége. Tökmindegy, hogy Sebastian Vettel vagy Fernando Alonso a pilóta, mert látni kell, hogy a versenyző önmagában nem elég”- fogalmazott az osztrák, aki szerint Vettel is kudarcot vallhat, amennyiben a Ferrarinál nem alakul ki olyan szilárd társaság mögötte, mint amilyen a Red Bullnál volt a Christian Horner, Helmut Marko és Adrian Newey alkotta tengely.

Vettel egy fioranói teszt keretein belül egyébként nemrégiben már bemutatkozott a Ferrarinál, ahol nemcsak a csapatvezetés – Marco Mattiaccit az évadzáró után Maurizio Arrivabene váltotta fel - lesz új: a gárda márnöki fronton számos változtatást eszközöl, a legutóbbi pletykák szerint például távozik az istállótól Pat Fry főmérnök és Nicholas Tombazis főtervező is, akiket nemrégiben küldött szabadságra az új vezérkar.