Fernando Alonso azonnal nagy kanállal kezdte lebzselni a terepralit: a kétszeres Forma-1-es világbajnok a tervezettnél hetekkel hamarabb megkezdte az ismerkedést a Dakar-ralis Toyota Hilux versenyautóval, amellyel a Kalahári-sivatagban bonyolít kétnapos ismerkedő száguldozást. A spanyol klasszis felkészítése a helyi legenda, Giniel de Villiers közreműködésével zajlik.
A tréning a Toyota által támogatott dél-afrikai versenycsapat, a Hallspeed szervezésében zajlik, a kétnapos program szerdán vette kezdetét. A spanyolt a 2009-es Dakar-rali győztese, Giniel de Villiers vezette be a Hilux-versenygép fedélzetének rejtelmeibe és a dél-afrikai pilóta néhány próbakör során demonstrálta is a navigátorülésben helyet foglaló pályaautós fenoménnak a monstrum képességeit.
Alonso csak a De Villiers mellett töltött menetpróba után vette át a volánt, de már a helyszínről érkező első néhány fotó is arról árulkodik, hogy belevetette magát az ismerkedésbe. „Minden teljesen más” – mondta az első tapasztalatokról a pályaautózás világából érkezett klasszis. „A bukkanókat eléggé komplikált dolog olvasni, megítélni a magasságukat vagy azt, hogy milyen tempóval tudunk átmenni rajtuk. Az autó nagyszerűen megy, remek a tapadás, a balansz, az erő és a fékerő is. Egészen hihetetlen. Már az első néhány perc után kényelmesnek éreztem, sokkal inkább, mint amire számítottam, pedig még a hőség is óriási volt a pilótafülkében.”
A rutinos öreg terepralis szakvezető, a Hallspeedet irányító Glynn Hall szerint a csapat számára is komoly felelősség, hogy Alonsót fogadhatták: „Nem mindennap fordul elő, hogy egy F1-es világbajnok vezeti az autónkat egy ilyen szakaszon. Nagy volt rajtunk a stressz, mert azt akarjuk, hogy minden tökéletesen menjen. Igazán különleges nap volt ez” – mondta a csapatfőnök, aki egyébként az utóbbi napokban többfelé is komoly dörgedelmeket fogalmazott meg, méltatva Alonso képességeit.
Mint ismeretes, az F1-től a tavalyi évad végén elköszönt spanyol a „Triple Crown”-t, az autósport világának hármas koronát hajszolja, amelyet idén – Graham Hill óta elsőként – meg is csinálhat, hiszen az F1-es Monacói Nagydíj megnyerése mellé tavaly a Toyotával begyűjtötte a Le Mans-i 24 órás elsőségét is, így már csak a Indianapolis 500 trófeája hiányzik a teljes kollekcióhoz. 2017-ben már próbálkozott egyszer, akkor nem jött össze neki, idén viszont a McLaren közreműködésével újra nekifeszül a leghíresebb észak-amerikai formaautós futamnak.
Ezen túlmenően a spanyol az utóbbi hónapokban elkezdett élénk érdeklődést tanúsítani a Dakar-rali iránt, bennfentes források szerint jóbarátja, a kétszeres Dakar-győztes Carlos Sainz hatására. Ugyan a nyilvánosság előtt a pilóta igyekszik azt a látszatot kelteni, hogy csupán kacérkodik a leghíresebb tereprali-viadalon történő részvétellel, tűzközeli források szerint ennél jóval többről van szó: a spanyol állítólag mindenképpen neki akar futni a 2020-as Dakarnak és a felkészülés felpörgetése érdekében tulajdonképpen időben előrehozatta az első menetpróbát is, hiszen januárban még arról volt szó, hogy az első tesztet áprilisban, Katarban bonyolítják majd le Nasszer Al-Attijah közreműködésével.
Mint arról az F+1 Blog korábban beszámolt, az Alonso-stáb már egy „éles” terepralis tervet is kidolgozott 2019-re: hivatalos természetesen nincs megerősítve, de a pletykák szerint a 37 éves versenyző több Világkupa-versenyen is részt vesz majd év közben. Az állítólagosan betervezett futamok között szerepel az FIA világsorozatának augusztusi, magyarországi fordulója, a Hungarian Baja is.