Mindent megtett a McLaren és a Honda, hogy hermetikusan lezárják a silverstone-i aszfaltcsíkot múlt péntekre, amikor megejtették a japán gyártó hajtásláncának első menetpróbáját az idei autó átalakított változatában, ám volt, akinek sikerült megtalálnia a rést a pajzson…
A szemfüles illetőnek köszönhetően tűnhetett fel a világháló forgatagában egy rövid videófelvétel a tesztről, amelyen a wokingi csapat által patronált Oliver Turvey vezette az MP4-29H típusjelű változatát. Ebbe az autóba építették be a Forma-1-be jövőre visszatérő japán márka hibrid hajtásláncát, amelynek ez volt az első hivatalos próbája.
Noha az előírások értelmében a teszt helyett hivatalosan PR-napnak minősített eseményen az autó legfeljebb 100 kilométert teljesíthetett, ráadásul azt is a Pirelli demonstrációs gumijain, felesleges időfecsérlésnek semmiképp nem lehet nevezni a rövid autózást. Mint arra Eric Boullier csapatfőnök is rámutatott, arra mindenképpen jó volt az átszabott autóval megejtett futás, hogy a gárdának így lehetősége kínálkozott a hajtáslánc-installálás, továbbá az elektronikai és egyéb csatlakozások ellenőrzésére. A nagy-britanniai menet az előkészületek fontos lépcsőfoka volt, a munkát az évadzáró Abu Dzabi Nagydíjat követő hivatalos tesztelésen folytatják majd az átmeneti autóval.
Aligha lehet kétséges, hogy a Forma-1 jelenlegi legnagyobb talányainak egyike az, hogy milyen teljesítményre lesz képes a Honda a visszatérés évében. Noha a közelmúltban elterjedt a nemzetközi szaksajtóban, hogy a japánok fejlesztések terén több hónapos lemaradásban vannak a Mercedeshez, a Ferrarihoz és a Renault-hoz képest, több forrás is arról számolt be az utóbbi napokban, hogy a felek technikai garanciákat is vállaltak a Ferraritól átigazoló kétszeres vb-első Fernando Alonsónak arra, hogy már jövőre is lehet esélye kimagasló eredményekre.
„A Forma-1 nagyon fontos része a stratégiánknak, a győzelem mindennél fontosabb a Honda számára. Szeretnénk minél inkább ráirányítani a figyelmet a márkánkra és töretlenül hiszek abban, hogy már jövőre is nyerni fogunk versenyeket” – nyilatkozta a nagy-britanniai próbamenet után a Honda motorfejlesztésért felelős vezetője, Yasuhisa Arai.