Noha az új Forma-1-es Ferrariról csak pénteken rántja le a leplet Fernando Alonso és Felipe Massa, a spanyol Marca című lap már most nyilvánosságra hozott egy grafikát, amelyről állítják: az idei modellt ábrázolja.
A 644-es kódjellel készülő, hivatalosan még nem elkeresztelt versenygép leginkább szembetűnő újdonsága az, hogy az orrkúpról eltűnik a kacsacsőr, de továbbra is magas, elősegítve ezzel a levegő áramlását az autó alsó része felé. A Marca megjegyzi: a bemutatón valószínűleg nem a végleges első- és hátsó szárny lesz látható a Ferrarin, mert egyrészt jelenleg is dolgoznak ezeken a komponenseken, másrészt nem akarnak ötletet adni az ellenfeleknek.
A vörösök állítólag megtartják a 2001-es Minardi által ihletett, tavaly is használt húzórudas első felfüggesztést, míg a hűtők terén méret és elrendezés tekintetében is jelentős változások várhatóak. Talán a legnagyobb figyelmet a kipufogórendszerre fordították a Ferrari mérnökei: mivel tavaly alaposan meggyűlt a bajuk a Coanda-hatás maximalizálásával, az idei megoldástól azt várják, hogy sikerül több forró kipufogógáz juttatni a diffúzor környékére.
Az újdonságot a maranellói főhadiszálláson leplezik le, míg az élesítését február 5-8-án, Jerezben, az első hivatalos teszten kezdik meg. Érdekesség, hogy a Scuderia jóelőre bejelentette: Alonso, a különítmény kétszeres világbajnoka nem vesz részt a gyakorláson, az első teszten három napon át Massa, majd a negyedik napon az újdonsült tesztpilóta, Pedro de la Rosa vezetheti az autót.
Bár a hivatalos állásfoglalás szerint a csapat azt szeretné, ha Alonsónak minél több ideje jutna a pihenésre, sokkal valószínűbb, hogy a spanyol azért marad ki az első tréningből, mert az olasz csapatnál tudják: a tavalyi évad utolsó harmadában felszállóágba került Massának több időt kell eltöltenie a volán mögött ahhoz, hogy versenyképesen kezdje az új szezont.