Idén elmaradtak az indokolatlan defektek és a versenyzők sem szidták a Pirellit a roppant gyorsan kopó abroncsok miatt. Paul Hembery, az olasz gumigyártó sportigazgatója a vállalat legfrissebb kommünikéjében rámutatott: ez annak köszönhető, hogy az előző három évvel ellentétben idén nem kellett szándékosan gyorsan elhasználódó gumikat készíteniük.

Mint ismeretes, a Pirellit számos támadás érte legújabb Forma-1-es ciklusának első három évében az abroncsok tartósságával kapcsolatos problémák miatt. A gyártó – talán nem túlzás kijelenteni, hogy megalapozottan – rendszerint azzal érvelt, hogy nem saját szántukból, hanem a Forma-1 által az irányukba megfogalmazott kérésnek eleget téve készített gyorsan kopó abroncsokat.

Idén nem adódtak különösebb problémák, a Pirelli évadzáró kommünikéjében pedig Hembery nem felejtette el hangsúlyozni, hogy ezúttal saját hatáskörben döntöttek az abroncsok specifikációjáról. „Miután három éven át olyan abroncsokat gyártottunk, amelyek szándékosan gyorsan koptak, az idei új szabályok a turbófeltöltő és a nagyobb nyomaték miatt megkívánták, hogy jóval következetesebbek és kiszámíthatóbbak legyenek az abroncsok, úgy, hogy közben a boxkiállások átlagos száma versenyként továbbra is 2 vagy 3 marad. A Pirellinek ismét sikerült megfelelnie az elvárásnak, segítve ezzel a versenyzést” – fogalmazott a szakember.

A vállalat két infografikát is közreadott, bemutatva ezek segítségével a változásokat az előző évadhoz képest. Összevetésre kerül például az, hogy a két szezon során hány szettet használtak a versenyzők a különféle keverékekből, s kimutatták azt is, hogy a különöző keverékű szetteken hogyan alakult az átlagosan teljesített táv: ebből kiderül például, hogy csak a szuperlágyaké csökkent, míg a lágy keverékeké 99,18 százalékkel nőtt.

„A leginkább módosított lágy abroncsok esetén a keverék átlagos tartóssága 47-ről 93 kilométerre növekedett. Ennek köszönhetően javultak a lehetőségek az eltérő versenystratégiák alkalmazására” – hangsúlyozza az infografika.

Kiderül a Pirelli összegzéséből az is, hogy tavaly és idén milyen hosszú volt a leghosszabb etap az egyes keverékeken és hol futották azt, továbbá az is, hogy a tavalyihoz képest kevésbé kopó abroncsok miatt valóban nem csökkent drasztikusan a futamonkénti összes kerékcserék átlaga. Míg 2013-ban 51, idén 44 kerékcserét láthattunk átlagosan a versenyeken. Tavaly a legtöbb kerékcsere-műveletet a Spanyol Nagydíj hozta, ahol 80 ilyen műveletet láthatott a nagyérdemű, addig idén Bahrein volt a csúcs 58 cserével, a legkevesebb pedig – akárcsak tavaly – Monzában történt: ott tavaly 24, míg idén 23 alkalommal voltak akcióban a csapatok géppuskakezű munkatársai.