Lewis Hamilton sikereiben kulcsszerep jut a hölgyeknek: a britet fizioterapeutaként évek óta segíti az új-zélandi Angela Cullen, akit rendszeresen lehet látni az ötszörös világbajnok környezetében, a háttérben viszont van még egy hölgy, aki nagyon sokat tesz a klasszis eredményeiért. Őt Margarita Torres Dieznek hívják, és roppant komoly feladatot lát: mérnökként felügyeli a világbajnok Ezüstnyilának szívét.
„Mérnökként én felelek Lewis autójának hajtóművéért, nekem kell gondoskodnom arról, hogy megbízhatóság tekintetében minden rendben legyen és teljesítmény tekintetében is ki tudjuk hozni a maximumot” – írta le a Marca című lapnak saját feladatkörét a 33 esztendős, madridi illetőségű hölgy, aki nem ma kezdte: 2010-től 2013 nyaráig a Renault motorrészlegét erősítette, a Mercedesnél pedig 2014 elején állt szolgálatba. A csillagos márkánál kijárta a szamárlétrát: az évek során megfordult olyan ügyfélcsapatoknál, mint például a Lotus, a Manor és a Williams, az anyacsapatnál pedig tavaly óta dolgozik Hamilton hajtóművének teljes körű mérnöki felügyeletén.
Margarita – vagy ahogyan becézik, Marga – minden helyszínen jelen van, de csak ritkán bukkan fel fotókon vagy televíziós közvetítésekben: „Amikor az autó a pályán van, a háttérben figyelem az adatokat. Sokezer paraméter van, amelyek közül engem a belső égésű motorra, az akkumulátorra, az elektromotorokra és a turbóra vonatkozó adatok foglalkoztatnak leginkább. Ha esetleg valami melegedés történik például, akkor megkérjük a pilótát, hogy a légáramlat segítségével próbálja hűteni. A nagydíjak közötti időben is elég sok a tennivaló, Brixworth-ben, a gyárban tanulmányozzuk az adatokat, hogy minél jobban megértsük, mi az, ami jól ment és melyek azok a területek, ahol javulást kell elérnünk” – fogalmazott a mérnöknő.
A jelenkori turbós hibrid hajtásláncot a 2014-es bevezetése óta megszámlálhatatlan bírálat érte, egyrészt a hanghatás miatt, másrészt pedig azért, mert technológiailag túlságosan összetettek, a nagyközönség számára kevésbé érthető a működésük. A régi idők V10-eseinek, V8-asainak romatikája természetesen megérinti Margarita Torres Diezt is, azonban a motorfelelős mérnöknő mégis inkább a jelenkor hajtáslánca mellé teszi a voksot: „Igen, azoknak a motoroknak is megvolt a varázsa a hangjuk és az őrült magas fordulatszám miatt, de számomra, mint mérnök számára a mostani hajtáslánc az igazi, ezt kedvelem jobban, mert ezek sokkal összetettebbek. Minden mindennel összefügg és a hatékonyságon alapszik, optimalizálnunk kell azt, amink van. A V8-as csak egy sima motor volt, itt viszont van belső égésű motor, két elektromotor, akkumulátor, turbó, szóval technikai tekintetben ez sokkal, sokkal érdekesebb!”
S hogy milyen az élete egy ilyen fontos szerepkörben dolgozó F1-es mérnöknek? A hölgy szerint rohanós, de mint megjegyezte, nem turisztikai tekintetben: „Imádom a változatosságot, mert mindig nehezen viseltem az iroda monotonitását. Sokat utazom, de mivel általában út közben alszom, az időeltolódással nincs különösebb problémám. Azt persze sajnálom, hogy turistáskodásra soha nincs idő. Mebourne-ben például már öt ízben jártam, de soha nem láttam belőle semmit, csak a repülőteret, a versenypályát és a hotelt…”