Csalhatatlanul jelzi a szezonkezdet közeledtét, hogy az olaszországi Madonna di Campiglio síparadicsomában ma elkezdődött a Ferrari és a Ducati szokásos évadnyitó fiesztája, a Wrooom. Idehaza csak az internet-korszak beköszönte óta ismert a különleges esemény, amelynek kezdete a ’90-es évek elejére datálódik.
Egészen pontosan 1991-re: abban az évben oda invitált négy jónevű olasz szakújságírót a Philip Morris, hogy a Ferrari – valamint a Marlboro által támogatott többi versenyző és csapat - idényéről, kilátásairól beszélgessenek. A helyszínt Maurizio Arrivabene fundálta ki: a dohányipari cég marketing-stábját erősítő szakember gyerekkorában sok évig élt a Dolomitokban meghúzódó kisvárosban, s úgy érezte, hogy a település tökéletesen megfelelő lesz egy baráti hangulatú, szakmai csevegéssel egybekötött többnapos kényeztetésre.
Ahogyan a manapság már a Philip Morris teljes kommunikációját irányító Arrivabene lépett előre a ranglétrán, a Wrooom úgy lett évről évre egyre nagyobb és rangosabb esemény. Mivel időközben a vállalat szponzorációs stratégiája átalakult, a dohányreklámok száműzésével pedig átment üzleti vállalkozásba, csak a két fő szövetséges, a Ferrari és a Ducati – ahol szintén egy Domenicali, nevezetesen Claudio a nagyfőnök - maradt meg, a Wrooom immáron évről évre erről a két különítményről szól.
Mi a lényege a Wrooomnak? Annál jóval többről van szó, hogy sílécet csatolnak a sztárok talpára, akik némi csúszkálás után válaszolnak pár szakmai kérdésre. Ez is a hivatalos program része, ahogyan a hagyományos záróakkord, a helyi tó jegén tartott egymás elleni verseny is, valójában azonban igazi összetartásról van szó: az érintett együttesek munkatársai itt alakítják ki és ápolják a baráti viszonyt a legbefolyásosabb újságírókkal, amely végigkíséri őket az egész szezon során.
Ide tényleg csak az igazi nagykutyákat invitálják a világ sajtómunkásai közül, meghíváshoz jutni roppant nehéz, viszont akinek sikerül, az előtt – valószínűleg – mindörökre nyitva állnak majd a sokszor zárkózottnak, a sajtóval szemben néha morcosnak tűnő Ferrari kapui. Nem csoda, hogy a Wrooom a kiváltságosoké: rutinos, a szakmában régóta mozgó tollforgatók elmondása szerint soha, sehol olyan közel nem lehet férkőzni a sztárokhoz, mint ezen az eseményen, ahol rendre megmutatkozik az is, hogy ők is csak emberek. A rossz nyelvek szerint főként az esti mulatságok emlékezetesek: állítólag Schumacher gyakran kitett magáért és sokan emlegetik a 2007 és 2009 közötti síelős bulikat is, amikor Kimi Räikkönen volt az esti partik hangadója…
A gondos szervezésnek egyébként megvan az eredménye: a Ferrari talán kissé túlzó statisztikái szerint ezt a rendezvényt övezi a legnagyobb médiafigyelem a Forma-1-es előszezonban, így nemes egyszerűséggel – az adott évad versenyeinek számától függetlenül – 'a 21. nagydíjnak' titulálják. Tavalyelőtt, a 20 éves évfordulóra még egy könyvet is megjelentettek a Wrooom tiszteletére, amelyben fotókkal gazdagon illusztrálva idézik fel az összes eddigi rendezvény legjobb pillanatait.
Az esemény keddi nyitónapja a Ducatié, szerdától azonban már a Forma-1-es különítmény áll a középpontban. Nagy volumenű bejelentésekre aligha számíthatunk a vörösöktől, az viszont már most kiderült, hogy az alakulat új sajtófőnökkel vág neki a 2013-as idénynek: Luca Colajanni távozik a posztról, helyét Renato Bisignani veszi át.
Colajanni 2001-től irányította az F1-es részleg kommunikációját: a néha kissé mogorva szakember lelkesedéséhez, alázatosságához aligha férhetett kétség, azonban a különféle melléfogások miatt már a tavalyi szezon vége felé is felmerült, hogy meneszthetik tisztségéből. A Maranello közelében élő Colajanni a Ferrari kötelékében marad, a jövőben a közúti autós részleg európai és közel-keleti kommunikációját irányíthatja.