2014-es specifikációjú Forma-1-es versenygépet fejleszt egy német műhely, az Adess, amely korábban a HRT istálló egyik háttércégeként tevékenykedett. Ha jövőre még nem is, 2015-re talán piaca is lehet a portékájuknak, ugyanis iparági források szerint akkor két új alakulat is érkezhet a királykategóriába.
Mint a Racecar Engineering című lapból kiderült: az Adess AG egy német mérnök, Stéphane Chosse cége és korábban a tavaly megszűnt HRT istálló aerodinamikai fejlesztéseiben vállaltak szerepet. Ezen felül az Adess kutatással, gyártással és teszteléssel is foglalkozik a motorsportok területén.
Jelenleg egy olyan Forma-1-es autó fejlesztésén dolgoznak, amely minden tekintetben megfelel a 2014-es szabályoknak. Hasonlóan radikális változásokra már rég nem került sor, a jövőre bevezetésre kerülő 1,6 literes, V6-os, turbós, a jelenleginél jóval kompexebb hibrid rendszerrel felvértezett motorformula rányomja majd a bélyegét az autók tervezési koncepciójára.
„Az Adess AG jövőbeli stratégiai pozíciójának elősegítéseként 2012 végén elkezdődött egy olyan Forma-1-es autó koncepciójának megalkotása, amely megfelel a 2014-es szabályoknak. Az elkövetkezendő F1-es szezonok során, aerodinamikai és hajtáslánc frontján végbemenő változások mérföldkőnek számítanak majd a sportág történetében, így az egész járművet újra kell értelmezni az optimális teljesítmény érdekében” – közölte az Adess AG.
Joggal merül fel a kérdés az Adess projektjével kapcsolatban, hogy miért éri meg erőt, energiát és pénzt invesztálni olyan Forma-1-es tevékenységbe, amelyhez nincsenek meg a megfelelő partnerek? A ’jövőbeli stratégiai pozíció’ emlegetése talán nem véletlen, s ezt hangsúlyozza a Racecar Engineering is: a lapnál úgy tudják, hogy 2015-ben két új csapat is csatlakozhat a mezőnyhöz a HRT, valamint az indulási jogot nyert, de már a 2010-es start előtt kudarcba fulladt USF1 helyén, így – ha jövőre még nem is – akkor talán piacképessé válhat az Adess háttérmunkája.
Arról egyelőre semmit nem tudni, hogy kik lehetnek a Forma-1-be készülő új alakulatok, mindenesetre érdemes megemlíteni: január végén egy amerikai és kanadai befektetőkből álló, Scorpion Racing név alatt tömörülő csoport megpróbálta felvásárolni a HRT-t, hogy új néven idén elindítsák a Forma-1-ben, de a terv végül kudarcba fulladt és a boxutcai rossz nyelvek szerint ehhez Bernie Ecclestone-nak is köze lehetett. A főmogulról köztudott, hogy nem túlságosan szívleli a mezőnybe 2010-ben érkezett kisebb csapatokat, a brit üzletember az idei évad kezdete előtt csatározott egyet a Marussiával is.