Mivel az idei pilótapiacot pletykák, spekulációk és teóriák gazdagon fűszerezik, a cím akár arra is utalhatna, hogy Fernando Alonso a Ferraritól az estone-i csapathoz tart. Nem erről van szó, viszont egy kétszeres vb-első, a legendás Emerson Fittipaldi valóban megfordult a Lotus istállónál, sőt, ki is próbálta az együttes 2010-es versenygépét.
1972 és 1974 világbajnokának újabb Forma-1-es kalandja nem kapott túlságosan nagy publicitást, viszont tény: július elején, a dél-franciaországi Le Castellet-ben, a Paul Ricard pályán a brazil legenda tesztelte a 2010-ben használt R30-ast. Ez az a versenygép, amellyel Robert Kubica abban az idényben, Ausztráliában a 2. helyen végzett, Monacóban és Spában pedig a 3. pozíciót szerezte meg, s egy ugyanilyen konstrukciót használ az abroncsok tesztelésére a Pirelli is.
Az 1970 és 1973 között a „nagy” Lotus kötelékét erősítő, első bajnoki titulusát is a Colin Chapman vezette alakulatnál szerző brazil összesen 18 kört tett meg. A dél-amerikai klasszis a napokban egy interjúban értékelte a modern Forma-1-es versenygép volánja mögött szerzett tapasztalatokat.
„Izgatott voltam a teszt miatt” – nyilatkozta Fittipaldi a Motorsport.com internetes szakportálnak. „A leszorítóerő és a tapadás elképesztő volt, az autó egyensúlya csodálatos. Igazán remek volt vezetni. A 18 kör során folyamatosan gyorsultam. Bár a ballábas fékezés más, és furcsa volt hét sebességi fokozatot kapcsolgatni, csodálatos volt menni ezzel a kocsival és a köreim során egyre inkább gyorsultam. Az autó képességeinek csak a 80 százalékát sikerült kihasználnom. Minden fordulóban jobban megismertem a féket, amely fantasztikusan erős, az autó körről körre fogadott el többet és többet. Érzelmes dolog visszatérni egy modern Forma-1-es autó volánja mögé, minden pillanatát élveztem.”
Fittipaldi – aki 1980-ban távozott a Forma-1-ből, s később Észak-Amerikában az IndyCar bajnoka, az Indianapolis 500 kétszeres győztese lett – manapság a sport diplomáciai oldalán tevékenykedik: unokáját, a 16 éves, jelenleg a brit formulaautós juniorszériákban pallérozódó Pietro Fittipaldit menedzseli, továbbá főszervezője a World Endurance Championship (WEC) szeptember elsején esedékes interlagosi futamának. Mint ismeretes, jövőre Mark Webber is a hosszú távú világbajnokságon versenyez majd a Porsche kötelékében, ráadásul ’Emmo’ leszögezte: arra számít, hogy mivel a Forma-1-be egyre nehezebb bejutni, a bajnokság fiatal versenyzők számára is komoly alternatíva lehet.
„Ott voltam idén Goodwoodban, ahol beszélgettünk Forma-1-es versenyzőkkel arról, hogy a következő öt évben valószínűleg egyre többen jönnek majd, fiatal pilóták is. A Forma-1-ben roppant nehéz lehetőséghez jutni, a WEC pedig egy komoly lehetőség. Vannak a mezőnyben jelenleg is Forma-1-es múlttal rendelkező versenyzők, jövőre Mark Webber is érkezik és úgy vélem, hogy a következő néhány évben lehetőséghez jutnak majd a fiatalok is” – fogalmazott a 66 esztendős Fittipaldi.