Noha a Forma-1-es Caterham istálló csődbiztosa, Finbarr O’Connell nem tett le az együttes megmentéséről, Kamui Kobayashinak a jelek szerint esze ágában sincs arra várni, hogy mi lesz a leafieldi zöldekkel. A hányatott sorsú japán hazája csúcskategóriájában, a Super Formulában próbál helyet találni magának.

Az idei évet a rajongói által összedobott pénzügyi támogatás révén a Caterham kötelékében töltő 28 esztendős versenyző a Formula Nippon jogutódjának számító formaautós bajnokság háza táján keresi az újabb lehetőséget. Szerződésről egyelőre még nem tudni, annyi azonban biztos, hogy a versenyző tesztre készül: nevelőmárkája, a Toyota meghívására szerdán és csütörtökön az idei csapatbajnokságot a 2. pozícióban záró Team Le Mans kötelékében vezethet egy Okayamában tartandó gyakorláson.

Kobayashi múlt pénteken járt az istálló műhelyében, ahol átesett az üléspróbán. Az eseményről közre is adtak két fotót a versenyző hivatalos honlapján, ahol maga az érintett a tőle megszokott szellemességgel kommentálta a történteket: „A szerelők aprólékos munkájának köszönhetően szerintem az egyik legjobb ülést készítettük el” – közölte a 75 Forma-1-es nagydíj-indulást jegyző pilóta.

A pilóta hangsúlyozza, hogy egyelőre semmi nem dőlt el azzal kapcsolatban, hogy hol versenyez majd a következő szezonban: „Egyelőre nem tudok megerősíteni semmit a 2015-ös évaddal kapcsolatban, de tényleg nagyon örülök ennek a lehetőségnek. Hallottam, hogy az idei autó remek, ráadásul elég régen fordult elő olyan, hogy egy japán pályán tesztelhettem. Biztosan élvezni fogom ezt a két napot” – idézte a Toyota kommünikéje a pilótát.

Bár a Super Formula Európában kevéssé ismert, Ázsiában – főképp természetesen Japánban – a legnépszerűbb műfajok közé tartozik. A bajnokság csapatainak a Dallara szállítja a szabvány-versenyautót – öt év után idén cserélték le a konstrukciót -, amelyeket a Honda és a Toyota által gyártott 2 literes, soros négyhengeres, legalább 550 lóerős teljesítményre képes turbós erőforrásokkal szerelnek. Akárcsak a királykategóriában, itt is egyetlen gumiszállítótól érkeznek az abroncsok: itt a Bridgestone látja el a csapatokat.

Az egyéni bajnokságot idén a korábbi Forma-1-es pilóta, Kazuki Nakajima nyerte, de a Super Formulában olyan nevek is versenyeznek, mint például Vitantonio Liuzzi és Narain Karthikeyan, vagy épp a Le Mans-i 24 órásról és a WEC-ből ismert Audi-fenegyerekek, Loic Duval és Andre Lotterer. Utóbbiak közül mindkettő volt már bajnok: a francia 2006-ban, míg a német – aki idén épp Kobajasi helyére ugrott be Spában a Caterhamnél – 2011-ben bizonyult a legjobbnak.