A nyár a pilótapiaci spekulációk időszaka a Forma-1-ben: nincs ez másként idén sem, ráadásul a találgatássorozat nem is feltétlenül csak a 2015-ös átigazolásokat érinti. Még az sem kizárt, hogy a Magyar Nagydíjig hátralevő időben megtörténik az első évközi váltás, erre ugyanis a jelek szerint két alakulatnál is esély mutatkozik.
Múlt hét óta nyilvánvaló, hogy a legkomolyabb évközi mozgolódás a Caterhamnél zajlik, ahol Tony Fernandes jóideje pletykált, s végül a vártnál korábban meglépett távozása után új menedzsment lépett a parancsnoki hídra. Az ex-versenyzőből váratlanul csapatfőnökké avanzsált Christijan Albersről, valamint az új tulajdonosokat, a rejtélyes arab-svájci befeketőcsoportot képviselő Colin Kollesról az érkezésük pillanatától kezdve az a hír járja, hogy komoly változtatásokat szeretnének véghezvinni annak érdekében, hogy a leafieldi zöldek még idén visszafoglalják a konstruktőri tabella 10. helyét a Monaco óta már ponttal is büszkélkedő Marussiától.
Az új vezérek a jelek szerint egy szokatlan húzással indítanak, német források szerint ugyanis egy Forma-1-es tapasztalattal egyáltalán nem rendelkező szakemberre, a Mercedes DTM-es programjának korábbi technikai igazgatójára, Gerhard Ungarra készülnek rábízni a technikai részleg irányítását. A szakember – akit az idei DTM-szezon első futamán mutatott, harmatosnak is nehezen nevezhető produkció után rúgtak ki a csillagosoktól – korábban soha nem dolgozott az F1-ben, de 1987 óta jelentős tapasztalatokra tett szert a stuttgarti gyártónál, ráadásul a pletykák szerint jó viszonyt ápol a német túraautós szériában korábban saját csapatot működtető Kollesszal.
Mivel Kolles csapatvezetőként a Jordan különféle nevek alatt futó, jelenleg Force Indiaként működő jogutód istállóinál, valamint a HRT-nél is előszeretettel alkalmazott vastag dollárkötegeket fizető versenyzőket, a tulajdonosváltás pillanatának bejelentésétől kezdve nyilvánvaló, hogy Kamui Kobajashi és Marcus Ericsson sem lehet nyugodt. Míg a japán számára talán nyom valamit a latba az a tény, hogy az idei szezonért fizet néhány, a szurkolói által összedobott eurómilliót, addig a sokat mostanáig nem villantó svéd újoncnak állítólag több oka van az aggodalomra.
A Sainz-dinasztia
A spanyol sajtó szerint Silverstone-ban feltűnt Carlos Sainz, aki a Red Bull tehetséggondozó programjában pallérozódó fiacskáját, Carlos Jr-t szeretné mielőbb a Forma-1-es mezőnyben látni. Az idén a WSR-ben hajtó és ott bajnoki éllovas ifjonc a DTM-be delegált Antonio Felix da Costa mögött a második a hierarchiában, így amennyiben –tételezzük fel – Jean-Eric Vergne-t az évad végén menesztenék a Toro Rossótól, akkor sem feltétlenül az ifjabb Sainz lenne a kedvezményezett, ám spanyol újságok, például a Marca szerint mégis van sansza a korábbi kétszeres rali-világbajnok, egyszeres Dakar-győztes csemetéjének.
Ha minden igaz, az idősebb Sainz és a Red Bull-juniorprogramot felügyelő nagyhatalmú sportigazgató, Helmut Marko a Caterhamet szemelte ki a 19 esztendős tehetség számára. A zöldek egyébként is a Red Bull váltóját használják, Kolles és Marko pedig korábban is bonyolított egymással hasonló seftet: 2011-ben az energiaitalos nagyvállalat – egyéb hely hiányában – a Kolles által irányított HRT-hez delegálta Daniel Ricciardót, s állítólag egy hasonló együttműködés keretein belül juthat volánhoz Sainz Jr is. Sőt, egyes paddock-források szerint az is benne van a pakliban, hogy a következő idényt sem várják meg, s akárcsak annak idején Ricciardót, a fiatal spanyolt is idény közben dobják a vízbe – mondjuk Ericsson helyén.
Esteban Gutierrez nyomás alatt
Vérmesebb találgatások szerint ez akár a hónap végén esedékes Magyar Nagydíj előtt bekövetkezhet, ráadásul a mezőnyben a Caterham-versenyzőkön kívül állítólag másnak is van rövid távú aggódnivalója. Nevezetesen Esteban Gutierreznek, a Sauber mexikói tehetségének: a svájci alakulat számára gyötrelmes az idei szezon, a C33-Ferrari gyengén muzsikál, ám az első néhány futam óta hallani olyan hangokat, hogy a háttérben ennek fényében is elégedetlenek a közép-amerikaival, aki öt kiesés mellett legjobb eredményként a melbourne-i nyitányon elért 12. helyezést tudja felmutatni.
Gutierrez Silverstone-ban összecsapott Pastor Maldonadóval, az incidensért pedig három rajthelyes büntetést kapott a jövő hétvégén esedékes Német Nagydíjra, így a svájci sajtó szerint a Sauber vezetésénél kezd betelni a pohár. Ugyan a 22 esztendős pilóta helyzetét stabilizálják a mexikói szponzorok vaskos dollárkötegei, a teszt- és tartalékpilótaként alkalmazott Giedo van der Garde-ról az évad eleje óta tudni, hogy bevetésre kész: a tavalyi idényt a Caterhamnél végigversenyző holland idén már négy pénteki szabadedzésen vezetett, szükség esetén dúsgazdag apósa és egyéb támogatói révén jelentősnek mondható, 8-10 millió eurós pénzügyi hátteret tud mozgósítani, s nyilvánvalóan alig várja, hogy Gutierreznek újra megremegjen a keze...