Lewis Hamilton a Mercedes idei formajavulásának legfőbb letéteményese - véli a csillagos alakulat menedzsmentjének tagja, a korábbi háromszoros világbajnok Niki Lauda, aki első ízben beszélt a McLaren-nevelésű brit átcsábításának körülményeiről. Az osztrák visszaszúrt a csapattól a tavalyi évad végén leléptetett Michael Schumachernek is.
Ha nem szerződtetik Lewis Hamiltont, a Mercedes talán még most is ott tartana, ahol tavaly – így szemléltette a 2008-as vb-első leigazolásának jelentőségét Lauda néhány napja az Auto Bild című német szaklap hasábjain. Sőt, az osztrákok minden hájjal megkent legendája Hamilton méltatásával párhuzamosan visszaszólt Michael Schumachernek is, akiről köztudott, hogy a tavalyi évad végén történtek miatt nem felhőtlen a viszonya a Mercedes Forma-1-es részlegével és nemrégiben némi élcelődéssel megjegyezte: úgy érzi, hogy az alapok lefektetésével magáénak érezheti a csapat is sikereit.
„Nagyon jó döntés volt Lewis szerződtetése” – nyilatkozta Lauda az Auto Bildnek. „Felrázta a csapatot és komoly nyomást gyakorol a másik versenyzőre, Nico Rosbergre is. Michael erre már nem volt képes. Az, hogy Lewis csatlakozott Nicóhoz, a legfontosabb része volt a Mercedesnél beállt fordulatnak.”
Lauda a Hamilton-Rosberg párost a mezőny jelenlegi legerősebb duójának titulálta és úgy érzi, hogy „a Räikkönen-Alonso páros sem lesz ennyire jó”. Noha az osztrák szerint nem írható Schumacher számlájára az, hogy a Mercedes csak küszködött 2010 és 2012 között, sokat mondó választ adott arra a kérdésre, hogy mi történt volna, ha a csillagos egylet 2013-ra is meghosszabbítja a hétszeres világbajnok veterán szerződését: „Nem sok minden. Bizonyos idő elteltével egy csapatnak teljesen új motivációra van szüksége, amit csak egy új csúcspilóta adhat meg” – mondta.
Lauda első ízben beszélt Hamilton átcsábításának körülményeiről és elismerte, amit a pletykák alapján tavaly óta tudni lehetett: személyesen győzte meg a britet arról, hogy nevelőegyüttesét hátrahagyva igazoljon a Mercedeshez. Mint az osztrák elárulta: a tavalyi Szingapúri Nagydíj előtt a Mercedes igazgatótanácsának ülésén meghívott vendégként vett részt és ott kérték fel arra, hogy vállaljon szerepet a versenyzői összeállítás kialakításában. A Mercedes már korábban is csábítgatta az egy évvel azelőtt a Red Bullal is kacérkodó britet, akit Lauda végül a szingapúri versenyhétvégén, a pilóta hotelszobájában folytatott beszélgetés során győzött meg arról, hogy az átigazolás mellett döntsön. A megállapodás bejelentésére néhány nappal később került sor, s mint ismeretes: a Daimler ezzel párhuzamosan hozta nyilvánosságra azt is, hogy Lauda ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező igazgatóként csatlakozik a Forma-1-es istálló menedzsmentjéhez.
Kulcsfontosságú új szerzemény a Mercedes-gépezetben a McLaren korábbi technikai igazgatója, Paddy Lowe is, aki június elején állt hadrendbe az alakulatnál. Egy darabig úgy tűnt, hogy a szakember érkezése egyet jelent a műszaki fronton is jeleskedő csapatfőnök, Ross Brawn távozásával, ám a nyár végére elültek az ezzel kapcsolatos spekulációk: „Tisztáztuk a helyzetet” – magyarázta Lauda. „Paddy a vártnál hamarabb érkezett és immáron ő a felelős a műszaki részlegért. Ross irányítja a csapatot, Paddy vezeti a műszaki stábot és a jelek szerint nincs gond az együttműködésükkel. Az eredményeink arra utalnak, hogy jó döntéseket hoztunk.”
Az előző három szezon során mindössze egyetlen győzelmet arató alakulat idén már három győzelemnél tart és hat fordulóval az évad vége előtt van esélyük a konstruktőri ezüstérem megszerzésére: a csillagos brigád 267 ponttal rendelkezik, lemaradásuk mindössze 7 egység a Ferrarihoz képest. A versenyzők közül Hamilton áll jobban: noha a háromból csak egy győzelmet jegyzett, 151 pontjával az egyéni tabella 3. helyén állomásozik, míg a két ízben is diadalmaskodó Rosberg 116 ponttal a 6. pozíciót mondhatja magáénak.