Noha a pontos összegről csak találgatni lehet, biztosra vehető, hogy az őrült Brazil Nagydíj legértékesebb pontjait a Sauber szerezte, Felipe Nasr révén. A brazil pilóta 9. helyével nemcsak a csapat kaszált: lehet, hogy a versenyző is ezzel biztosította be a helyét a 2017-es Forma-1-es mezőnyben.
Legalább 15 millió dollárra taksálják az a két pontot, amelyet Felipe Nasr zsákmányolt a Sauber istállónak a vasárnapi, kaotikus Brazil Nagydíjon. A háttérben az áll, hogy a Sauber az idei első egységeivel – hacsak nagyobb csoda nem történik az Abu Dhabiban tartandó évadzárón – a Manor istálló előtt, a konstruktőri tabella 10. helyén zárja majd a szezont, ezzel pedig jogosulttá válnak a helyezésért járó pluszpénzre. Ilyet a Concorde Egyezmény szerint azok a csapatok kaphatnak, amelyek az előző három évben legalább két ízben a legjobb tíz között zártak (ezért alapon jár 35 millió), majd az adott szezonban is beférkőznek a legjobb tíz közé.
Ha a helyzet nem változik, a Sauber eleget tesz a kritériumnak, így további 15 millió dollár érkezik a nemrégiben rejtélyes befektetők által a csődtől megmentett svájci formáció számlájára. Nemcsak a pénzdózis miatt csaptak még a győztes Mercedesnél is nagyobb csinnadrattát a hinwilli legénység tagjai, hanem azért is, mert becsülettel megdolgoztak az eredményért: az idény során sokszor kritizált Nasr a hazai közönsége előtt verekedte fel magát a 21. pozícióból a 9. helyre, s mint maga az érintett is hangsúlyozta, az eredmény komoly motivációt jelent az évek óta csak sínylődő alakult számára.
„Csodálatos ez az eredmény, nagyon örülök a pontoknak. Az eredmény nagyszerű motiváció a csapat számára, mindenkinek, akik a 2017-es autón dolgoznak. Jómagam soha, egyetlen pillanatra sem veszítettem el a csapatba vetett hitemet. A futam után beszéltem Monisha Kaltenborn csapatfőnökkel, aki nagyon elégedett volt. Nála jobban senki nem tudja, hogy milyen óriási nehézségeket mentünk keresztül az idei szezonban” – fogalmazott Nasr, aki ugyanolyan gumitaktikával autózott, mint a győztes Hamilton: mindvégig esőgumikon hajtott, amelyeket csak a szünetek alkalmával cserélt le.
„Olyan volt ez a 71 kör, mintha legalább 200 lett volna” – mondta a futamról a pilóta, akinek az abroncsai a végére csúnyán elkoptak. Beat Zehnder csapatmenedzser az Auto Motor und Sport című szaklapnak nyilatkozva nem is titkolta, hogy a hajrában már csak a Manorra összpontosítottak: „Amikor a végén a Red Bull közelített felé, mondtuk neki, hogy ne foglalkozzon vele, csak tartsa a pályán az autót. Az volt számunkra a legfontosabb, hogy Esteban Ocon előtt maradjon” – fogalmazott a szakember.
Nasr a viadal után poénosan jegyezte meg, hogy jelentkezni fog a prémiumáért a csapatvezetésnél, s mindenki tudta, hogy mire célzott ezzel. A brazilnak még nincs szerződése a 2017-es szezonra, ráadásul a paddockban terjengő híresztelések szerint a pénzügyi háttér is inog. A korábban a Force Indiával és a Renault-val is hírbe hozott pilóta főszponzora, a Banco do Brasil állítólag az eddigi folyósított összeg töredékét lenne csak hajlandó a Sauberre fordítani a következő idényben, ráadásul kedvezőtlen fejlemény az is, hogy újra kopogtat a svájci csapatnál a Haastól távozó Esteban Gutierrez, akit világ leggazdagabb embere, Carlos Slim támogat.
„Az emberek hajlamosak túlságosan hamar ítélkezni, ezért amikor lehetőség kínálkozik, azt mindenképpen meg kell ragadni. Szerintem ma megmutattam, hogy képes vagyok harcolni és azt is, hogy feltétlenül a Forma-1-ben szeretném folytatni a pályafutásomat” – mondta Nasr, aki arra a kérdésre, hogy a mostani eredmény löketet adhat-e neki a jövőre, kerek-perec kijelentette: „Határozottan!”