F1 Forma-1 Pastor Maldonado Renault Carlos Ghosn

Minden jel arra utal, hogy a Renault megpróbálja eltávolítani a gyári csapat kötelékéből Pastor Maldonadót. A Pirelli esőgumis tesztjének helyszínén, a Paul Ricard pályán az F+1 Blog úgy értesült, hogy a francia gyártó komoly lépéseket tesz annak érdekében, hogy a venezuelai balesetmágus kikerüljön a pilótaösszeállításból.

 

Maldonado esetleges menesztéséről már hetek óta hallani: bár a pilótát a főszponzor olajtársaság, a PDVSA vaskos dollárkötegei eddig minden kalamajkától megmentették, úgy tűnik, hogy a Renault-nagyvezér, Carlos Ghosn szigora ellen még ez is kevés lesz. Forrásunk szerint a nagyhatalmú elnök-vezérigazgató kiadta az utasítást, hogy a Forma-1-es történelmében a Lotus felvásárlásával új fejezetet nyitó francia márka nem moshatja össze magát a sportág rosszfiújával, fizessen akármennyit a venezuelai olajtársaság.

Az F+1 Blog információi szerint Ghosn a múlt héten egy delegációt küldött Dél-Amerikába, hogy tárgyaljanak a PDVSA vezetőivel a mindkét fél számára elfogadható megoldásról. Bár a Forma-1-ben egyetlen csapat sincs azon a szinten, hogy nemet mondjon egy szponzornak, a nagyfőnök állítólag azzal az üzenettel indította útnak képviselőit, hogy tudatosítsák az olajtársaság irányítóiban: a vállalatot övező korrupciós és egyéb botrányok után pozitív üzenet lehet a részükről, ha dollármillióikat nem költik el Maldonado szerepeltetésére. Forrásunk biztosra veszi, hogy a Renault február 3-án, Párizsban tartandó csapatbemutató rendezvényén a pilóta már nem lesz jelen.
F1 Forma-1 Pastor Maldonado Renault Carlos Ghosn
Sokan vannak, akik szerint kérdéses a 2014-es GP2-bajnok, a Lotus vezetői által szerződtetett Jolyon Palmer helye is, Maldonado menesztése esetén azonban valószínű, hogy a britet – aki szintén visz magával némi szponzori segítséget – megtartják. Kevin Magnussent, a korábbi McLaren-pilótát nemrégiben már hírbe hozták a Renault-val, a dán állítólag járt is a gárda főhadiszállásán, hogy tárgyalásokat folytassanak, de az sem lenne meglepő, ha a franciák meglepetést okoznának a pilótaösszeállítással. 

Most csak az tűnik biztosnak, hogy Ghosn szigora az eddigieknél jobban érezteti majd a hatását. Köztudott, hogy a Renault gyalázatos motorszállítói tevékenysége miatt az elnök-vezérgazgató csak hosszas merengés után bólintott rá a gyári csapat indítására, ha viszont már áldását adta a projektre, forrásunk szerint mindent kontroll alatt szeretne tartani. A múltban a Renault gyári alakulatai általában önálló vállalatként működtek, amelynek életébe az autógyár csak ritkán szólt bele, Ghosn döntése alapján viszont mostantól egyetlen szakterületen sem történhet semmilyen jelentős lépés az anyacég felső vezetésének tudta és jóváhagyása nélkül.