Felipe Massát, a Williams versenyzőjét elég nehéz elképzelni egy lestrapált szivar-Audi volánja mögött, ahogyan cipő nélkül tapossa a pedálokat, pedig volt idő, amikor ez mindennaposnak számított. Ezt a brazil pilóta honfitársától és barátjától, a BMW DTM-es csapatának kötelékét erősítő Augusto Farfustól hallotta az F+1 Blog, ráadásul a túraautós fenegyerek még erre is rátett egy lapáttal…
Farfus a Német Túraautó Bajnokság (DTM) hungaroringi tesztjének apropóján, a budapesti Four Seasons Hotelban tartott BMW-sajtóvacsorán emlékezett vissza a múltra, például arra a korszakra, amikor az ezredforduló tájékán együtt versenyeztek Massával a Formula-Renault olasz bajnokságában és az Európa-kupában. Mint Farfus elárulta: az együtt töltött időből származik pályafutása egyik legmókásabb sztorija is.
„2000-ben együtt laktunk Felipével Olaszországban és közös volt az autónk is, egy igazi lestrapált Audi 80-as. Már akkor volt benne 160 ezer kilométer, amikor hozzánk került, de így is rendkívül büszkék voltunk rá, mert Brazíliában a német prémiummárkák szinte elérhetetlenek voltak akkoriban. Mindig Felipe vezetett, én pedig mellette ültem az anyósülésen. Tudni kell, hogy Felipe már akkor is mindig cipő nélkül autózott. Egy tesztről tartottunk hazafelé, akkor is lehúzta a lábbelijét, én pedig úgy döntöttem, hogy követtem a példáját. Épp előre voltam hajolva, amikor elhaladtunk egy rendőrautó mellett, amely persze azonnal gyanúsnak talált bennünket, utánunk jött és kiintett. Leálltunk az út szélére, Felipe pedig elkezdett kotorászni az ülése mögött, elővette a cipőjét és előrehajolva elkezdte visszavenni, mert attól tartott, hogy megbüntetik, amiért anélkül vezetett. Ez még gyanakvóbbá tette a rendőröket, akik ordítozva, pisztollyal kézben jöttek oda. Valószínűleg azt hitték, hogy drogot vagy valami hasonlót rejtegetünk a kocsiban.”
„Felipéhez a lazább, hozzám a szigorúbb rendőr lépett oda. Nem beszéltünk túl jól olaszul, így nem nagyon tudtuk elmagyarázni, hogy mi a helyzet. Felipével a rendőr kipakoltatott mindent a kocsiból, engem pedig a másik megmotozott és közben alsónadrágra vetkőztetett. Szó szerint ott álltam egy kisgatyában az autópálya mellett. Amikor rájöttek, hogy semmi gyanús nincs nálunk, elköszöntek és távoztak, Felipe és én pedig egymásra néztünk, majd percekig nevettünk a történteken. Akkor értettem meg igazán, hogy mit jelent, amikor pisztolyt fognak rád. Felipével egyébként azóta is töretlen a barátságunk. Ő is Monacóban él, a felesége nagyon jóban van az én feleségemmel, Lirivel, de mivel a Forma-1 és a DTM menetrendje más, sajnos csak ritkán van alkalmunk közös programokra” – elevenítette fel a nem mindennapi históriát Farfus.
Massa és Farfus: töretlen a barátság
Sztorizott a dél-amerikai versenyző egy másik honfitárs-cimboráról, a Forma-1-es történelem legtöbb nagydíj-indulását jegyző Rubens Barrichellóról is: „Rubens szintén közeli barátom, de amit ő művel, az nekem már egész egyszerűen sok. Még soha életemben nem találkoztam senkivel, aki annyira imádná a versenyzést, mint ő. Jómagam is megszállott vagyok, Rubens viszont tízszer annyira megszállott, mint én vagy bárki más. Egyszerűen képtelen meglenni versenyzés nélkül. Ugyan a Forma-1-et már abbahagyta, de versenyez a brazil Stock Car bajnokságban, ami arrafelé nagyjából a DTM-nek felel meg, plusz hetente kétszer versenyszerűen gokartozik. Minden héten indul a különféle brazil bajnokságokban, országos- és regionális bajnokságokban csatázik a fiatalokkal, gyerekekkel. Sőt, épített az otthonában egy szimulátort és online bajnokságokban indul, ahol teljes szezonokat teljesít teszteléssel, edzésekkel, időmérőkkel, egyórás futamokkal. Múlt hétvégén például tőlem kért tanácsot, hogy milyen autóval induljon a WTCC 2012-es idényének szimulátorában. A Chevrolet Cruze-t javasoltam neki, továbbá azt, hogy vegyen vissza egy picit, mert ez már kezd kóros lenni!”
Noha a 30 esztendős dél-amerikai neve mostanára összeforrt a túraautósporttal, pályafutása kezdetén – mint sok más versenyzőnek – neki a Forma-1 volt az elsőszámú célpontja. A juniorkategóriák után 2003-ban megnyerte a Formula-3000 Európa-bajnokságot és elmondása szerint akkor karnyújtásnyira volt a királykategóriától: „Volt egy aláírt Forma-1-es versenyzői szerződésem, de sajnos nem jött össze az abban foglalt pénzösszeg, amit vinnem kellett volna ahhoz a bizonyos csapathoz. Nem is olyan régen egyébként a dokumentumokat rendezgettem otthon, amikor a kezembe került. Szóltam a feleségemnek és megmutattam neki is. Rápillantott és jól le is hordott, hogy ’Hééé Augusto, náluk kellett volna versenyezned, most multimilliomosok lennénk!’ Aztán elkerekedett a szeme, amikor közöltem vele, hogy az nem a fizetésem lett volna, hanem annyit kellett volna fizetnem a volánért egyetlen szezonra!” – mondta a pilóta, aki kínosan ügyelt arra, hogy az ominózus F1-es csapat nevét ne árulja el, ám az F+1 Blogot több forrás is arról tájékoztatta, hogy a Jordan volt az, ahol 2004-ben versenyezhetett volna.
Fotó: Farkas Péter (Origo)
Farfus a harmadik idényét kezdi a DTM-ben a BMW-vel, ahol az előző két szezonban használt M3-as helyett idén már az aerodinamikai és más tekintetben is továbblépést jelentő M4 DTM-mel versenyez a bajor márka négy csapatának nyolc pilótája. A dél-amerikai – aki az Alfa Romao gyári versenyzője volt a WTCC-ben és lehúzott ugyanott négy szezont a BMW kötelékében is – nem titkolja, hogy bizakodó: „Optimista vagyok, de egyelőre túlságosan korai lenne megmondani, hogy mire lesz jó ez a kocsi, milyen mértékű az előrelépés az M3-hoz képest. Természetesen szeretnék jól szerepelni, az egész csapatnak ez a célja. Örülök, hogy idén már a Hungaroringen is versenyezhetünk. Dolgos pálya lesz, az autók és a versenyzők számára is komoly igénybevételt jelent majd, amit tovább fokoz majd az is, hogy az évnek abban a szakaszában borzalmas forróság van errefelé. Remélem, hogy sok rajongó kijön majd megnézni a versenyt!”
A dél-amerikai 2012-ben, a BMW DTM-es visszatérésének évében egy futamot nyert, míg tavaly már három ízben állhatott a dobogóra és bajnoki ezüstérmesként zárta az évadot. Amikor az F+1 Blog felvetette, hogy Bruno Spengler 2012-es bajnoki győzelme után talán Farfusnak hívják majd a BMW következő DTM-bajnokát, a rendkívül szívélyes brazil egy nagy mosoly és egy kacsintás kíséretében megjegyezte: „Ha így lesz, akkor együtt bulizunk majd a hockenheimi évadzáró estéjén!”