Bár Felipe Massa rajongói a 2008-as Brazil Nagydíj után Timo Glockot tették felelőssé azért, hogy kedvencük az utolsó pillanatban elbukta a biztosnak tűnő világbajnoki címet, maga az érintett Suzukában rámutatott: véleménye szerint valójában a szingapúri Renault-bundabotrány volt az, amelyre igazán ráfizetett pályafutása legjobb idényében.
Mint ismeretes, Massa az idei évad végén, nyolc szezon után kénytelen lesz elköszönni a Ferrari-volántól, s ahogyan az a búcsúk közeledtekor lenni szokott, a brazil is a visszaemlékezések időszakát éli. Suzukában is sokan faggatják a dél-amerikait a ferraris időszakról, amelynek legemlékezetesebb pillanata – mint arra a Daily Mail című lapnak adott interjújában rámutatott – „minden idők leghihetetlenebb” fináléja volt.
Massa természetesen a 2008-as interlagosi évadzáróra célzott, amikor hazai közönség előtt néhány másodpercig világbajnoknak érezhette magát. Az ominózus futamot megnyerő pilóta a bajnoki titulust azzal bukta el, hogy ellenfele, Lewis Hamilton az eső bolondított futam utolsó körében a toyotás Timo Glock megelőzésével az 5. helyen futott be. Emlékezetes, hogy az eset után Glockot álruhában menekítették ki a pályáról a háborgó brazil rajongóhad miatt, Massa azonban most leszögezte: sokkal inkább a Renault szingapúri bundamanővere volt az, amire ráfizetett.
„Ami Szingapúrban történt, az a mai napig elfogadhatatlan. Ott buktam el a világbajnokságot. Ami ott történt, az olyan, mint amikor a fociban lefizetik a bírót. Pontosan ugyanaz” – mondta Massa, aki a szintén brazil Nelson Piquet szándékos, csapatutasításra végrehajtott bukása előtt vezetett is azon a bizonyos futamon, de a Fernando Alonso diadalát eredményező kavalkád után csak a 13. helyen végzett, így üres kézzel volt kénytelen távozni a városállamból. Tény: ha ott másképp alakultak volna a dolgai, Hamilton az interlagosi utolsó körös produkcióval valószínűleg nem bombázta volna ki a Forma-1 trónjáról.
Természetesen szóba került az interjúban az is, hogy Massa a 2010-es Német Nagydíj óta – amikor a csapat utasítására kénytelen volt átengedni a győzelmet márkatársának, Fernando Alonsónak – kizárólag vízhordónak tekinthető a maranellói alakulatnál. A spanyollal a történtek ellenére is meglepően jó, baráti viszonyt ápoló brazil állítja: nem törte meg az utóbbi néhány év.
„Ez a helyzet természetesen nehéz” – mondta a ’kettes számú pilóta’ státuszáról Massa. „Olyan helyzet ez, amilyenbe egyetlen versenyző sem szeretne kerülni. Egyébként nekem semmi bajom Fernandóval. Talán ő a legerősebb csapattárs, aki ellen versenyeztem. Élveztem azt, amit a Ferrarinál együtt alkottunk. Persze előnyösebb lett volna, ha picit jobb, amit csinálok, de így sem vagyok frusztrált. Boldog ember vagyok.”
Massának még nincs szerződése a 2014-es idényre: a brazil mindenképpen maradni akar, állítólag 6-8 millió dollárnyi szponzori pénzt is sikerült már összekalapoznia az utóbbi hetekben, elsőszámú célpontjának pedig a Lotust lehet tekinti, ahol a szabad volánért Nico Hülkenberggel van partiban. Pletyka szintjén felmerült már a Force India, valamint Sauber is, ahol a brazil pályafutása kezdetén versenyzett, konkrétummal azonban még nem tudott szolgálni a Nicolas Todt által menedzselt pilóta.
„Nem hinném, hogy már eljött az ideje a befejezésnek” – fogalmazott a 32 esztendős brazil. „Hiszek magamban és abban, hogy sokkal többre vagyok képes. Világbajnok szeretnék lenni, mindörökre, nem csak 30 másodpercig.”
Massa 2002 óta datálódó karrierje során 15 pole pozíciót és 11 győzelmet szerzett. Jelenleg -négy futammal az évad vége előtt - 90 egységgel az egyéni tabella 7. helyén állomásozik.