Eszement teóriát osztott meg egy spanyol napilap az olvasóival, a feltételezés szerint Kimi Räikkönen igyekszik bojkottálni Fernando Alonso harmadik Forma-1-es vb-címét. A túlbuzgó spanyol médiahad máris menti a mundér becsületét, ráadásul nem is alaptalanul: a Ferrari vb-éllovas hispán ászának lába alól kezd kiszaladni a talaj…

4 egységnyire apadt Fernando Alonso előnye a bajnoki tabellán azután, hogy Sebastian Vettel győzött, a spanyol pedig már a rajtnál kiesett múlt vasárnap a Japán Nagydíjon. A spanyolt a suzukai rajtnál a Lotus menője Kimi Räikkönen tette jégre, aki azóta már elsőszámú közellenségnek számít a Ferrari versenyzőjének hazájában.

Egy spanyol lap, a Diario As egészen odáig merészkedett, hogy Alonso idei rajtbaleseteit – Spában épp Räikkönen márkatársa, Romain Grosjean bombázta ki – Räikkönen bosszújának kiáltsa ki. A cikkíró nem átalkodott azt pedzegetni, hogy Räikkönen a 2009-es, ferraris menesztésért így szeretne revánsot venni: mint ismeretes, akkor a finn pilótának Luca di Montezemolo elnök rendelkezésére azért kellett távoznia a maranellói vörösöktől, hogy legyen helye az érkező spanyolnak, valamint a vele együtt érkező Santander-dollármillióknak.

Noha Alonsónak valóban lehet némi Lotus-Renault fóbiája, hiszen 2010-ben, Abu Dhabiban Vitalij Petrov fekete-arany versenygépe mögött volt kénytelen végignézni, ahogyan Vettel elhappolja az orra elől a vb-címet, a Räikkönen-teória ennek fényében is inkább mókás mint komoly. Tény viszont, hogy a nyári szünet előtt még bombabiztos vb-befutónak tekintett spanyol nehéz helyzetbe került öt futammal az évad vége előtt.

Számos elemző igazi fordulópontnak tekinti Suzukát, ahol Vettel mesterhármast produkálva felmosta a padlót az ellenfelekkel. Mivel az évad korábbi részében harmatosan muzsikáló német Szingapúr után immáron zsinórban másodszor győzött, egyértelmű jelét adta annak, hogy komolyak az újabb címvédésről szövögetett tervei. 2010-ben már megmutatta, mennyire erős hajrát tud produkálni: akkor az utolsó öt futamon három győzelem, egy 2. helyezés és egy kiesés volt a mérlege, ami éppen elég volt ahhoz, hogy megcsípje a titulust Alonso elől.

Vettel előretörését a szakma annak tulajdonítja, hogy a Red Bull bevetette a dupla DRS-t, amivel a Ferrari nem rendelkezik, s úgy hírlik, hogy nem is fog: „Egy ilyen rendszert nem lehet egyik napról a másikra kifejleszteni” – mondta ezzel kapcsolatban Stefano Domenicali, a Ferrari első embere Suzukában. Rontja a helyzetet, hogy a vörösöknél más újdonság sem nagyon van fejlesztések frontján, s ha lenne, akkor is kérdéses, hogy mennyire működnének, mivel a napokban elismerték: a szélcsatorna kalibrációjával továbbra is gondok vannak.

„Immáron hat verseny óta ugyanaz az autónk, egyetlen új komponensünk sincs” – fakadt ki a a suzukai kiesés után a spanyol, akinek szavai sokat mondóak és jól árulkodnak arról, hogy mennyire elégedetlen a csapattal. Alonso a lojálisabb kategóriába tartozik, már legalább százszor örök hűséget fogadott a Ferrarinak, a mostani helyzetben mégis benne van annak lehetősége, hogy megromlik a viszony a versenyző és a csapat között. Amennyiben ismét elbukná a vb-címet, azt valószínűleg nem csak Luca di Montezemolo elnök tévéje bánná, mint 2010-ben, hanem a mostanáig rendíthetetlennek tűnő harmónia is.