Nem volt túlságosan jó érzés Paul Di Restának lenni az utóbbi időszakban, azonban a Szahírban elért 4. helyezés visszaadta a korábbi DTM-bajnok önbizalmát. A skót hisz abban, hogy hamarosan bepótolhatja a mulasztást, arról azonban nincs meggyőződve, hogy a Force India képes lesz tartósan megőrizni az első néhány futamon nyújtott jó formát.

Mint ismeretes, Di Resta reputációja a közelmúltban alaposan megtépázódott: amikor a 2009-es DTM-diadal után átnyergelt a Forma-1-be a Mercedes közbenjárásra, sokáig úgy emlegették, mint Michael Schumacher lehetséges utódát a csillagos márka gyári csapatánál. Mivel legfőbb patrónusa, a Mercedes sportigazgatói székéből azóta már eltávolított Norbert Haug lába alatt menet közben megingott a talaj, a tervből végül semmi nem lett, önerejéből pedig - bármennyire igyekezett – nem sikerült kitörnie a burokból.

Míg tavaly árgus szemekkel figyelte, hogy Nico Hülkenberg kecsegtetőnek tűnő ajánlattal távozik a Sauberhez, addig az idei szezon elején az egy évnyi kihagyás után kiváló formában visszatérő Adrian Sutil mellett került kellemetlen helyzetbe. Egészen Bahreinig lapítania kellett, mostani teljesítménye – gumistratégiája miatt a hajrában maradt le pályafutása első dobogós helyezéséről – azonban saját bevallása szerint is jót tett az önbizalmának.

„A tavalyi év vége felé minden elromlott, ami elromolhatott, idén viszont mindent újrakezdtünk, és szerintem most úgy teljesítünk, ahogyan kell” – mondta a skót, akinek a tavalyi, szingapúri futam után másodízben sikerült a 4. helyre felkapaszkodnia. „Csak egy picit voltam csalódott a verseny után, mert tudtam, hogy a csapat nagyon szerette volna a dobogós helyezést. Azt mondtam nekik: ’Adjatok egy picit gyorsabb autót és ott leszek a pódiumon!’ Szerintem így sem lehetünk elégedetlenek és biztos vagyok benne, hogy hamarosan meglesz a dobogós helyezés is.”

Bár a télen számos alkalommal szóba került, hogy a tulajdonos-csapatfőnök Vijay Mallya pénzügyi nehézségei éreztethetik hatásukat a Force India teljesítményén, a silverstone-i egylet négy futam után a vártnál messze jobban áll. Az együttes 26 ponttal a konstruktőri tabella 5. helyét birtokolja, így 3 egységgel megelőzik a McLarent is.

Arra a kérdésre, hogy a Force India képes lehet-e tartósan megőrizni a jelenlegi formáját, Di Resta szkeptikus hangvételben felelt: „A csapat jelenleg erején felül teljesít. Egy középcsapatról beszélünk, így nem lehet azt mondani, hogy ugyanolyanok vagyunk, mint a McLaren. Egy ideje már itt vagyok, így tudom, hogy mennyit fejlődtünk, de több év lenne szükséges ahhoz, hogy ezt a szintet kényelmesen hozni tudjuk. A mostani autó egyébként tényleg erős, a megfelelő üzemeltetési sávban igazán versenyképes. Megteszünk mindent annak érdekében, hogy ezt fenntartsuk, a mérnöki irodában folyamatosan lázas munka zajlik.”

Di Resta saját bevallása szerint sokat vár az évad európai szakaszát megnyitó Spanyol Nagydíjra készülő újításoktól, ugyanakkor arra számít, hogy ott már az eddig küszködő McLaren is formába lendül. A skót úgy véli: csak reménykedni lehet abban, hogy partiban maradnak a wokingiakkal a konstruktőri ranglétrán.

„Úgy gondolom, hogy talán a McLaren lép majd előre a legnagyobbat, az új fejlesztéseik komoly különbséget teremthetnek. Nekünk is lesznek újításaink az autón és dolgozunk az optimalizáláson is. mivel potenciál tekintetében ezek az autók nagyon hasonlóak, nehéz megtalálni azokat az apróságokat, amelyekkel előrelépést lehet elérni” – mondta Di Resta, aki rámutatott: a téli, Barcelonában tartott tesztelésen a VJM06-os jól muzsikált, így most – ráadásul melegebb időjárási körülmények között – is hasonlóra számítanak.

Négy futam után Di Resta 20 egységgel az egyéni pontvadászat 8. helyén áll, míg csapattársa, Sutil 6 egységgel a 12. pozícióban állomásozik.