Miután Vijay Mallya, a Force India társtulajdonos-csapatfőnöke a Mexikói Nagydíj hétvégéjén elárulta, hogy együttese tárgyalásokat folytat az Aston Martinnal a márka Forma-1-es szerepvállalásáról, az indiai üzletember helyettese, Bob Fernley óvatosságra intette a közvéleményt. A brit szerint nincs garancia a megállapodásra és már az is megtiszteltetés, hogy a csapat egyáltalán képbe került a patinás szigetországi márkánál.
Nem ez az első alkalom, hogy a Force Indiát összefüggésbe hozzák egy nagyobb autógyártóval: a szezon korábbi szakaszában állítólag a Renault-nál is szóba került, hogy a Silverstone-ban székelő alakulatot vásárolják fel a Lotus helyett. Mallya Mexikóvárosban olyan háttértárgyalásokról beszélt, amelyek arról szólnak, hogy az Aston Martin – amelyet szintén összefüggésbe hoztak már idén az autósport csúcsosztályával – a Johnny Walker szponzori támogatásával együtt száll be a jelenleg a konstruktőri tabella 5. helyén állomásozó gárdába.
A komoly spekuláció-hadjáratot elindító kijelentésre reagálva Bob Fernley, a Force India csapatfőnök-helyettese kijelentette: egyelőre semmilyen garancia nincs arra, hogy a különítmény valóban átvedlik Aston Martinná. „Két fontos dolog van. Az egyik az, hogy ez egyelőre a tulajdonostársak és a tárgyalásokat bonyolító Vijay ügye. Másodszor pedig az, hogy jelenleg tényleg még csak a tárgyalásoknál tartunk, de a csapatra nézve már az is megtiszteltetés, hogy fel tudjuk kelteni egy olyan csodálatos márka érdeklődését, mint amilyen az Aston Martin” – nyilatkozta Fernley.
Amennyiben létrejönne a megállapodás, az Aston Martin szerepvállalása elsősorban pénzügyi- és marketing fronton éreztetné a hatását. A hajtásláncot továbbra is a Mercedes szállítja majd, amely szoros kapcsolatban áll a brit autógyártóval és egy belső ügylet keretein belül vélhetően simán hozzájárulnának a versenygépek szívének átkereszteléséhez.
Fernley egyébként hangsúlyozta azt is, hogy az évek óta erős középcsapatnak számító Force India idei szerepléséhez hozzájárult, hogy az évad rajtja előtt átszervezték az aerodinamikai részleget. A szakember szerint ez elősegíti a 2017-es szabályváltozások alapján készülő autó fejlesztését is.
„A változtatások nagyon jól sikerültek, ráadásul ez volt az egyetlen lehetőségünk erre, mivel azt akartuk, hogy minél hamarabb el tudjuk kezdeni a munkát a 2017-es versenyautón. Ha most kellene végrehajtanunk ezt, az egy rémálom lenne” – fogalmazott a csapatfőnök-helyettes.
A Force India 112 ponttal áll a tabella 5. helyén, hátrányunk 60 pont a 3. pozíciót birtokló Red Bullhoz képest. A jövőre is együtt maradó versenyzőpáros tagjai közül Sergio Perez 68 egységgel áll a 9. helyen, míg Nico Hülkenberg 44 pontja a 12. helyre elegendő.