Montreal igazi klasszikusnak számít az F1-es menetrendben, a Gilles Villeneuve versenypálya megannyi legendás derbinek adott otthont 1978 óta. Hihetetlen, de a festői szépségű komplexum infrastruktúrája évtizedekig leginkább egy lepusztult sátortáborra emlékeztetett, de ez most megváltozott: a mezőnyt idén már új kiszolgáló létesítmények fogadták a Notre-Dame-szigeten.
Új millenium! A helyi szervezők így utalnak arra a tényre, hogy az idei évre teljes egészében átépítették a versenypálya kiszolgáló létesítményeit. Mint arra az FIA hivatalos előzetese is utal, a boxutcai épületet „lerombolták” és vadonatújat építettek helyette, ami igaz is: a múltban egy viharvert, szegényes, régimódi épületben kaptak helyet a csapatok garázsai és a versenyirányítás irodái, ugyanakkor a sajtónak még ennyi sem jutott: a tudósítók, televíziós- és rádiós munkatársak egy hatalmas sátor-tákolmányban voltak kénytelenek végezni a munkájukat.
Mindez már a múlté: immáron a kiszolgáló létesítmények is megfelelnek annak a színvonalnak, amit a Szent Lőrinc-folyó torkolatában húzódó szigeten kialakított versenypálya képvisel. Az új épület modern, a garázsok tágasabbak, a sajtó is tisztességes körülmények között végezheti a munkáját. Sőt, nemcsak az épület újult meg, a szervezők kibővítették a paddockot, így immáron a nézőktől elzárt terület is jóval kényelmesebb. A csapatok itt is nélkülözik a motorhome-okat, kis hospitality-helyiségeket kapnak, de immáron azok is jóval tágasabbak és komfortosabbak, mint a korábbi évtizedekben használt sátrak.
Hogy milyen a fogadtatás? Abszolút kedvező: a csapatok munkatársai szinte örvendeznek, hogy végre nem egymás lábát taposva kell sürgölődniük a garázsokban és a fejlesztés elnyerte a főszereplők tetszését is. „Gyönyörű! Ez nagyon jó a városnak és nagyon jó a nagydíjnak is” – mondta a helyi büszkeség, a Racing Point színeiben versenyző Lance Stroll, akivel kapcsolatban sokan úgy vélik: jelenléte, valamint a csapatot felvásárló és működtető édesapjának szerepvállalása sokat nyomhatott a latba az invesztícióval kapcsolatban.
Lewis Hamilton, a Mercedes címvédő-listavezetője egyetértett a kanadai versenyzővel, ám a futamot eddig hat ízben megnyerő versenyző oda is szúrt az illetékeseknek: „13 éve járok ide, csupán ennyi időre volt szükségük ahhoz, hogy ezt összehozzák, pedig ez az egyik leglátogatottabb futam. Mindig csodálkoztam azon, hogy miért nem csinálták ezt meg korábban, de most végre elkészült. Mindent még nem láttam, de úgy gondolom, hogy ez egy komoly befektetés és szerintem azt jelenti, hogy a pálya jó sokáig itt lesz, mert itt kell lennie. Kívül egyébként még mindig dolgoznak az utakon. Vajon azzal végeznek valaha?” – fogalmazott poénosan az ötszörös világbajnok, aki humorosan bírálta azt is, hogy a pályára még mindig egy tákolmány hídon át lehet bejutni: „Nem tudom, hogy azzal kezdenek-e vége valamit, hiszen azóta biztosan így van, mióta az F1-ben versenyzem. Lehet, hogy azokat kellene megbízniuk, akik az épületet csinálták, ők ugyanis jó munkát végeztek!”
Az F+1 Blog csupán egyvalakit talált a csütörtöki nap folyamán a Gilles Villeneuve versenypályán, aki nem örült a fejlesztéseknek. Sebastian Vettel jelentette ki, hogy neki jobban tetszettek a korábbi állapotok: „Jók az új létesítmények, de őszintén szólva nem tudom, hogy valóban volt-e szükség erre. Nekem nagyon tetszett az a kemping-stílus, ami korábban itt volt. Biztosan volt oka annak, hogy megcsinálták, de persze maga a pálya emiatt nem változott. Ez jó hír, mert a pályát egyébként imádom” – fogalmazott a négyszeres világbajnok, aki két ízben, legutóbb épp tavaly diadalmaskodott a montreali pályán.