Nem csak a versenycsapat készül a Szingapúri Nagydíjra a Mercedesnél: a csillagos márka a távol-keleti városállam villanyfényes összecsapásán egy új, megvadított biztonsági autót is bemutat.
Nem csoda, hogy a Mercedes a safety car frontján is újít: Szingapúrban a viadal 2008-as debütálása óta minden évben járt a pályán a csillagos márka egyik büszkeségének számító modell. A stuttgarti gyártó az SLS AMG GT-változatának alapjaira épített új biztonsági autó 6,3 literes, V8-as szívét 591 lóerősre turbózta fel, optimalizálták a váltás sebességét és a járművet felvértezték az új AMG Ride Control futómű-rendszerrel is.
A sirályszárnyas Mercedes súlya 1620 kilogramm, s a V8-as erőforrás elhelyezésével az autó súlypontját rendkívül alacsony helyezték a csillagos márka mérnökei, megalapozva ezzel az autó kedvező menetdinamikai tulajdonságait. A megújult safety car álló helyzetből százra 3,7 másodperc alatt gyorsul fel, míg a kétszázas sebességet 11,2 másodperc alatt képes elérni.
„Ennyire jó autót még soha nem vezettem” – nyilatkozta a 41 esztendős Mayländer, aki 2000 óta vezeti a Forma-1 biztonsági autóit. A német ex-versenyző társa az FIA megbízottja, Pete Tibbets: a 45 éves brit másodpilóta tartja a kapcsolatot rádión a versenyirányítással. A tandem nem csak az F1-es futamot alatt ad szolgálatot, hanem a GP2, GP3 és a Porsche Supercup összecsapásai alatt is bevetésre készek.
Idén egyébként a Forma-1-es futamokon hat ízben volt szükség Mayländerék mozgósítására, a Mercedes statisztikái szerint a mezőny összesen 138,1 kilométert tett meg a biztonsági autó mögött. A leghosszabb szolgálatra a Maláj Nagydíjon került sor, ahol az özönvízszerű esőzés miatt a különleges Mercedes összesen 8 körön, azaz 44,3 kilométeren át vezette a versenyautókat.
A safety carokról 1996 óta gondoskodó Mercedes rámutat: Mayländer legaktívabb szezonja mostanáig a 2010-es volt, amikor rekordot jelentő 21 alkalommal kellett pályára hajtania és összesen 452,3 kilométert tett meg.