Nem is olyan régen, tavasszal és nyár elején a Red Bull még kígyót-békát kiabált motorszállítójára, a Renault-ra, mostanára azonban teljes az összhang a felek között. Ebben fontos szerepe van annak, hogy jövőre az energiaitalos egylet valóban kiemelt elbánásban részesül majd a francia gyártó részéről, ráadásul az eddiginél jobban belefolynak majd a hajtómű fejlesztésébe is.
Azon egyáltalán nem lehetett csodálkozni, hogy a Red Bull-Renault házasság megromlott az évad első felében: a négy éven át tartó sikerszéria után a francia gyártó katasztrofálisan kezdte az új motorkorszakot, ami odáig vezetett, hogy a Red Bull gyenge szereplése miatt a gárda szakítással, Helmut Marko sportszakmai igazgató pedig perrel fenyegetőzött.
Mindez mostanára a múlté: noha teljesítmény tekintetében még messze nem ott tartanak, ahol szeretnének, a felek között ismét teljes az összhang, ami két dolognak köszönhető. Egyrészt annak, hogy a Renault felismerte a követett stratégia – például a Mercedesszel ellentétben minden partnercsapatra külön-külön fejlesztettek – elhibázottságát, s ezen változtatva a folytatásra a Red Bullt kvázi kiemelve az utóbbi évek sikercsapatát helyezték a középpontba, másrészt az alakulatot az eddigieknél jobban bevonják a motorfejlesztésbe.
A szorosabb közös munka egyik első lépése az, hogy a Red Bull mérnököket toboroz Nagy-Britanniában, akik a gárda főhadiszállásán, Milton Keynes-ben dolgoznak majd a Renault-nak: „Tisztában vagyunk azzal, hogy Franciaországban nehezen tudjuk bevonzani a tehetségeket, a Red Bull viszont nyilvánvalóan képes arra, hogy a megfelelő helyre csábítsa a tehetséges szakembereket. Éppen ezért felajánlottuk, hogy legyen egy kiterjesztett stábunk Nagy-Britanniában, ott, ahol lenned kell, amennyiben kulcsfontosságú szereplője akarsz lenni a Forma-1-nek” – nyilatkozta nemrégiben Cyril Abiteboul, aki a Caterham csapatfőnökeként kezdte az évet, azóta viszont már a Renault Sport ügyvezető igazgatójaként dolgozik.
A szakvezető szerint jó döntés volt a Renault részéről az, hogy szakítottak a korábban követett stratégiával: „Kell, hogy legyen egy gyári csapatunk” – fogalmazott Abiteboul. „Szoros együttműködésben kell dolgoznunk és megfelelően kell integrálódnunk a gyári csapatba, a többi ügyfélnek pedig ehhez kell alkalmazkodnia. Igazán sajnálom, de ilyen az élet. Próbáljuk ez úgy csinálni, hogy az elfogadható és követhető legyen a Toro Rosso és a Caterham számára is, de arra összpontosítunk és a legfontosabb célunk az, hogy a Red Bullal ismét bajnoki címre esélyesek legyünk. Ennyi.”
Marko, a Renault korábbi leghangosabb bírálója a napokban a Sky Sports-nak nyilatkozva úgy foglalt állást, hogy biztos az új filozófia sikerében. „Ezekben az időkben a hajtáslánc a kulcs a sikerhez, így arra kell összpontosítanod, akit a legígéretesebb lehetőségnek tartasz. Emlékezzünk vissza: eddig négy különböző motoradaptációval foglalkoztak, jövőre viszont csak egyre kell összpontosítani. Arra, amelyet a Red Bull és a Renault alkot, így a többieknek is ezt kell alkalmazniuk. Ez a leghatékonyabb megoldás és a Mercedes meg is mutatta, hogy ez mennyire sikeres tud lenni. Ők csak egy motorverziót készítenek és minden ügyfelük azt használja, s ugyanez igaz a Ferrarira és ügyfeleikre is.”
Marko szerint az új irányvonalnak köszönhetően a Red Bull-Renault jövőre ’szemmagassában’ lehet a Mercedesekkel. A Red Bull jelenleg 305 ponttal az egyéni tabella 2. helyén áll, a gárda hátránya 174 pont az éllovas Mercedesekhez képest, míg versenyzőik közül Daniel Ricciardo áll jobban. Az évad egyik szenzációjának számító háromszoros futamgyőztes a Mercedes-élduó, Lewis Hamilton és Nico Rosberg mögött a 3. helyen áll: az ausztrálnak 181 pontja van, míg a négyszeres vb-első csapattárs, Sebastian Vettel 124 egységgel az 5. helyet mondhatja magáénak.