Fernando Alonso kihagyta a felkészülési időszak első tesztjét Jerezben, ami több mint érdekes. A hivatalos indoklást nem mindenki fogadja el, ráadásul nagy kérdés: a Ferrari kétszeres világbajnoka mit veszít ezzel, a húzás milyen hatással lesz idei hadjáratára?
Mint ismeretes, már az F138 típusjelű konstrukció Maranellóban tartott leleplezési ceremóniája előtt kiszivárgott, hogy a spanyol klasszis nem lesz ott Jerezben, távollétében három napon át Felipe Massa, a zárónapon pedig a friss szerzemény tesztpilóta, Pedro de la Rosa nyúzza majd az új versenygépet. A hivatalos indoklás szerint a Ferrari igyekszik megadni a lehetőséget a hispánnak a pihenésre, azonban az andalúziai teszthelyszínen elterjedt: bár pilóta bőszen posztolgatja a bringázós, tréningezős fotókat Dubajból, a hiányzás legfőbb oka az, hogy bordasérülést szenvedett azon a januári, brazíliai gokartversenyen, amelyet Massa szervezett.
Ahogyan arra számítani lehetett, a Ferrari cáfolja az ezzel kapcsolatos spekulációkat: „A Fernando sérülésével kapcsolatos híresztelés teljes képtelenség, semmi valóságalapja nincs. Nyilvánvaló mindenki számára, hogy jelen pillanatban is mennyire keményen tréningezik” – közölte pénteken az olasz csapat szóvivője.
Ha van sérülés, ha nincs, Alonso távolmaradása annak fényében mindenképpen különös, hogy a versenyzők rendszerint alig várják, hogy elkezdhessenek ismerkedni az új autójukkal, nem is szólva arról, hogy mennyire fontos a felkészülési időszaknak ez a fázisa. Ugyan a vb-címért folytatott tavalyi szélmalomharc kétségkívül kimerítő volt a spanyol számára, a Red Bullról, a McLarenről és a többi csapatról nehezen elképzelhető, hogy bármikor engedélyeznének ilyesfajta luxust a versenyzőiknek. Ez egyébként arra is jó példa lehet, hogy milyen mély bizalommal viseltetnek Alonso iránt Maranellóban.
Maga az érintett a napokban arra is rámutatott, miért érzi úgy, hogy a döntés – amelyet a Ferrari-elnök Luca di Montezemolo egyértelmű kijelentése szerint a csapat közösen hozott meg – nem elhibázott: „Az első teszten még nem zajlik komoly munka a teljesítménnyel kapcsolatban, így semmit nem veszítek” – mondta. „A csapat mindenről tájékoztat, viszont ez az utolsó lehetőség arra, hogy lazítsak, mert aztán padlógázos munka következik novemberig. Egyébként a Ferrarinál olyan szerencsés helyzetben vagyunk, hogy bárki helyettesíthet bárkit, mert olyan, mintha Felipe, Pedro és én ugyanolyan személyiségek lennénk.”
Bár a plusz egy hét lazítás minden bizonnyal jól jön Alonsónak, a jerezi teszt kihagyásával annak ellenére veszíthet is, hogy a Circuito Permanente nem szerepel a versenynaptárban. Ugyan az autót valószínűleg pillanatok alatt megzabolázza majd az utolsó két teszt helyszínén, Barcelonában, a katalán ringen gumik tekintetében akár lépéshátrányba is kerülhet. Jerez a hátsó gumikopás tekintetében - amely a Pirelli kínálatának újabb lágyítása miatt kulcsfontosságú tényező lesz, erre Paul Hembery sportigazgató is több ízben felhívta a figyelmet - jóval megterhelőbb, mint a Circuit de Catalunya, így a legrutinosabb versenyzők számára is hasznosak lesznek a héten szerzett tapasztalatok.
Biztos, hogy a Ferrarinál kalkuláltak ezzel, amikor eldöntötték, hogy elengedik „dubajozni” Alonsót, így aggodalmaskodni egyelőre felesleges, ráadásul a vörösök egyébként is köszönik, jelenleg jól állnak. Bár a zárónapon De la Rosa alatt ki is gyulladt az F138-as, Massa szerdai 1:17,879-es ideje etalonnak bizonyult, amire Alonso is reagált mikroblogján: „Kapom az e-maileket a csapattól az összes információval, mindenki száz százalékos erőbedobással dolgozik, Forza Ferrari!”