Az addig oké, hogy Sao Paulóból sokáig tart az út hazáig és a repülőgépen nincs internet, meg az is, hogy a szezonzáró bulit követő macskajaj nem múlik el egyhamar, de ettől azért többet vártunk a Ferraritól. Az elveszített vb-cím után újabb, simán elkerülhető baklövést követtek el: mi folyhat Maranellóban, ha felültek egy olyan ügynek, amelyet a rajongók és az olasz-spanyol sajtó generált, ráadásul akkor, amikor már kiderült, hogy nincs is értelme?
Aki esetleg azt hitte, hogy a vörösök képesek méltósággal viselni, simán lenyelni az interlagosi buktát, az nagyot tévedett. Igaz, hogy vasárnap este óta a fél világ homályosabbnál homályosabb Youtube-videókat, mindenféle pályarajzokat bámult, azt firtatva, hogy vajon tényleg előzött-e Vettel sárga zászló hatálya alatt, de a felhajtás a rajongók, újságírók részéről teljesen érthető: az ominózus szösszenet a jó minőségű világadásból kimaradt, így csak ilyen úton-módon férhettünk hozzá, de legkésőbb szerda estére így is mindenki számára világossá válhatott, hogy a sportbíró bizony ott volt és bőszen lengette a zöld zászlóját.
Amikor még itt, Magyarországon is nyilvánvalóvá vált, hogy nincs ügy, Maranellóban miért kezdtek beadványt írni az FIA-hoz? Tudjuk, hogy a lelkes olasz és spanyol drukkerhad elvárja a Ferraritól, hogy tegyenek meg mindent, akár a leintés után is a siker érdekében, de a beadványozás ennek fényében is erős ballépés. Senki nem kérdőjelezi meg, hogy szezon közben, előtt és után is mindent elkövetnek a szent cél érdekében, de könyörgöm: miért nem voltak körültekintőbbek, miért kellett nagy dobra verni ezt az egészet? Ezzel a húzással nem csak maguknak tettek rosszat, hanem az egész cirkusznak is: teljesen feleslegesen, ráadásul alaptalanul ébresztettek kétséget olyanokban is, akik egyébként nem ültek fel a híreszteléseknek, vagy esetleg nem is hallottak (tapasztalat, hogy ilyen is van!) erről az egész hercehurcáról.
szólj hozzá: Vettel tényleg sárga zászló alatt előz
Ha semmi mást nem veszünk alapul, csak azt, hogy a sportfelügyelők a zárt láncú belső kamerarendszernek köszönhetően mindent kiváló minőségben látnak, s mindent ellenőrizni is tudnak, akkor joggal merül fel a kérdés: mit gondoltak Domenicaliék? Azt, hogy az egész évad legfontosabb viadala közben, ennyire kiélezett helyzetben a bírák a szobájuk mélyén, a képernyőknek háttal ülve, szivarfüstbe burkolózva, viszkit szopogatva pókereztek? Ha mindez a verseny közben történik, nem pedig napokkal később, akkor még elfogadható lenne ez a kétségbeesett kísérlet, így viszont ebből jól kijönni már nem lehet.
Árulkodik a vörösök húzása egy másik, valószínűsíthetően elkövetett ballépésről is: hogyan fordulhatott elő egy ilyen rendkívüli jelentőségű versenyen, hogy egy munkatársat nem ültettek le a tévé elé kizárólag azzal a céllal, hogy árgus szemekkel figyelje Vettel fedélzeti kameráját mindvégig, vadászva a legapróbb támadható mozzanatokra? Ha megtették volna, valószínűleg már a futam közben felmerült volna a gyanú, amit a bevett gyakorlatot alkalmazva menet közben tisztázhattak volna Charlie Whiting versenyigazgatóval és nem szaladtak volna bele ekkora baklövésbe.
Kicsit olyan ez a szitu, mint a Ferrari egész idénye: küszködős, nyögvenyelős és kudarcba fulladó. Luca di Montezemolo, a teljhatalmú fővezér már az interlagosi leintés után jelezte, hogy az idén történtek ’mély elemzését’ és ’a szervezet, a munkafolyamatok jelentős mértékű javulását’ várja el 2013-ra: sokan már akkor azt vizionálták, hogy fejek hullhatnak a porba, s nem kizárt, hogy egy ilyen csúfos záróakkord még inkább arra ösztökéli majd az elnököt, hogy nagyobb szabású átszervezésbe kezdjenek…