Mit csinál egy csapatfőnök a versenyek másnapján? Gyaníthatóan alig van olyan Forma-1 rajongó, aki még nem tette fel magának a kérdést, a Red Bull pedig volt olyan nagylelkű, hogy rászabadított egy kamerát Christian Hornerre…
Igaz, az utóbbi négy szezon bajnokegyüttesének vezetőjét nem az USA Nagydíj másnapján kísérték el egy munkanapjára, hanem a szeptemberi, monzai futamot követő hétfőn. Horner munkanapját 9 percben mutatják meg: azt, hogy először csinos asszisztensével, Nicola Carlinggal ül le egy rövid beszélgetésre, áttekinteni például néhány számlát és jóváhagynivalót, majd körbejár a gyárban és köszönetet mond a hétvégét a főhadiszálláson töltő munkatársaknak, többek között Rob Marshall főtervezőnek. Nem maradhat ki egy hosszabb elbeszélgetés sem a gárda főmérnökével, Paul Monaghannal a szingapúri előkészületekkel kapcsolatban.
Horner a videóban kitér arra, hogy a Milton Keynes-i gyárlétesítményben a trófeavitrint szándékosan helyezték közvetlenül a főbejárathoz: „Amikor az emberek bejönnek reggel dolgozni, ez emlékezteti őket arra, hogy kinek dolgoznak” – mondja a videón Horner, aki meglátogatja a központ kisebb épületét is, ahol a versenycsapat és a marketingrészleg székel. A marketingesekkel kapcsolatban megjegyzi, hogy az osztálynak nagyjából 30 munkatársa van, így ott manapság több mint háromszor annyian dolgoznak, mint a tíz évvel ezelőtti induláskor. Miután Jonathan Wheatley csapatmenedzserrel kielemzik az előző hétvégi boxkiállásokkal kapcsolatos tapasztalatokat, Horner tesz egy rövid látogatást Alistair Rew pénzügyi igazgatónál is.
A fontos telefonok áradata közben a nap egyik fénypontja a kiértékelés, ahol a gyár összes dolgozója jelen van: „Szingapúr az egyik legnagyobb esélyünk lesz Budapest óta, így nagyon fontos, hogy jól felkészülten menjünk oda. Tiszta hétvégére van szükségünk, jó megbízhatóságra, így az autók összeépítése nagyon fontos, mert ki kell használjuk a kínálkozó esélyeket úgy, ahogyan a másik három idei győzelmünk során tettük azt. Köszönöm” – mondja a hallgatóságnak Horner, akinek szavait tapssal jutalmazzák a munkatársak.
A videó újfent betekintést enged a Forma-1-es alakulattól következő szezontól kezdve távolodó mérnökgéniusz, Adrian Newey legendás irodájába, ahol ismét láthatóak a kézzel készített tervrajzokhoz szükséges eszközök, illetve a temérdek dokumentáció is. „Biztos vagyok benne, hogy ő legalább tudja, hogy mi szerepel ezekben” – mondja Horner a gigantikus aktakupacra mutatva. Nicole Carling elárulja azt is, hogy Newey e-mailezés tekintetében is ódivatú: kinyomtatva szereti megkapni a legfontosabbakat, hogy azokat aztán este, odahaza, nyugodt körülmények között is átböngészhesse.
Hornertől olyan nyalánkságokat is hallhatunk, hogy a Red Bullnál eddig megfordult versenyzők közül a legkönnyebb David Coulthard, míg a leginkább problémás eset Vitantonio Liuzzi volt. Newey-hoz képest a csapatfőnök e-mailezés terén jóval aktívabb, igaz, saját elmondása szerint nem bonyolítja túl a levelezést: „Igyekszem egyszavas válaszokat adni. Ha megkérdezik, hogy költhetnek-e erre vagy arra, igennel vagy nemmel felelek” – fogalmaz a szakvezető, akiről már az is több ízben elterjedt, hogy Bernie Ecclestone visszavonulása esetén akár a Forma-1 nagyfőnökévé is előléphet.