F1 Forma-1 Monacói Nagydíj
Monacóban a hely szűke miatt nem igazán van lehetőség olyan fejlesztésekre, amely kedvező a Forma-1-es futamra nézve, azonban a Grimaldi-családnak sikerült ismét villantania. A versenyirányítás és a díszvendégek számára olyan mobilpalota épült a célegyenesben, amelyre a megalomániás Ron Dennis is csak csettinthet…

 

Az utóbbi években a McLarené volt a legnagyobb mobil építmény a Forma-1 világában: a wokingi alakulat hosszú évek óta használja a Brand Centre elnevezésű komplexumot, amely a maga nemében igazi műremek, de mostantól van egy hétvége, amikor még a brit csapat épülete is aprócskának tűnik. Ez Monaco, ahol a helyiek jókora meglepetést okoztak a nagydíj miatt a hercegségbe látogatóknak azzal a monstrum építménnyel, amelyet a célegyenesben húztak fel a versenyirányítás és a díszvendégek számára.

Albert herceg vezetésével a monacói illetékesek 2014 júliusában írtak ki pályázatot a versenyirányítás elavult otthonának utódára. A befutó egy BODARD Company elnevezésű cég lett, akik a 2015 januárjában megejtett eredményhirdetés után hosszú hónapokon át dolgoztak bonyolítottak különféle felméréseket, majd végül megalkották a moduláris felépítésű új centrumot, amelynek adatai roppant meggyőzőek. A 700 fő befogadására alkalmas létesítmény 530 tonnányi anyagból (ez egy Airbus A380-as repülőgép-monstrum súlyának felel meg) áll fel: alapterülete 371 négyzetméter, mivel azonban többszintes, a teljes hasznosítható terület mérete 1570 négyzetméter, amelyből a panorámaterasz 330 négyzetmétert tesz ki.

Az új épület felállítása és lebontása két-két hetet vesz igénybe, az élettartamát pedig 20 évre tervezték. A komplexumot a legmodernebb számítógépes hálózattal vértezték fel, a teljes egészében környezetkímélő klímarendszert pedig a tulajdonos, a Monacói Automobil Klub alkotta meg. A struktúra tűzbiztos, egy esetleges vészhelyzet esetén pedig az épület kiűrítése a lehető legrövidebb idő alatt megoldható.

A legnagyobb múltú Forma-1-es pályán az új jelenségen túl szokás szerint csak kisebb módosításokat eszközöltek. Charlie Whiting versenyigazgató beszámolója szerint az 1-es és a 4-es kanyar között, valamint a 12-es és a 19-es kanyar között megújult az aszfaltburkolat, az 1-es, az 5-ös és a 9-es kanyarnál Tecpro biztonsági falakat helyeztek el, az 1-es kanyar szalagkorlátját meg is erősítették és ugyanott a drótkerítés állagának is javítottak, hogy védjék az ott szolgálatot teljesítő sportbírókat.