A 2017-es Forma-1 újítások leglátványosabbja az lesz, hogy nagyobb méretűek lesznek a versenyautók kerekei. Ezzel együtt nehezebbé is válnak az abroncsok, ám sokfelé már most valószínűsítik: a szervizcsapatok semmivel sem lesznek lassabbak a kerékcseréknél, mint tavaly.
A Pirelli új abroncsai elől 60, hátul pedig 80 milliméterrel lesznek szélesebbek, mint az előző idényben: a becslések szerint ez abroncsonként körülbelül 1 kilogrammnyi súlygyarapodást eredményez, így a szervizcsapatok tagjainak biztosan fittebbnek és gyorsabbnak kell lenniük, mint valaha.
Tény, hogy a tréningeket idejében elkezdték: erről meggyőződhetünk a világbajnok Mercedes istálló által néhány napja közreadott videó segítségével is, ahol jól látható, hogy a címvédő formáció munkatársai javában gyúrnak a kerékcserékre. A felkészülést a helyszínen kísérte figyelemmel a különítmény új szerzeménye, Valtteri Bottas is, aki Nico Rosberg helyét foglalta el és – gyaníthatóan – egyetért azzal a véleménnyel, hogy a szervizesek „szemre” semmivel sem dolgoznak lassabban, mint az előző évben, a könnyebb abroncsokkal.
Ha valakinek, hát Bottasnak biztosan van viszonyítási alapja: a finn a Williamstől érkezik, amely tavaly a kerékcserék királyának bizonyult, hiszen a 21 futamból 14 alkalommal a grove-i formáció szerelői hajtották végre a leggyorsabb kerékcseréket, ebből négy ízben épp az északi pilóta autóján. A teljesítményével DHL-különdíjat nyerő istállón kívül a Mercedes és a Red Bull három-három esetben, a Renault pedig egyszer produkálta a verseny leggyorsabb kerékcseréjét.
Azerbajdzsánban a Williams 1,92 másodperces cserét hajtott végre Felipe Massa autóján, ami az idény legjobbja volt, történelmi csúcsnak mégsem lehet minősíteni. A hivatalos időmérő századmásodpercre mérte a műveletet, így jobb és rosszabb is lehet néhány ezreddel, mint Mark Webber 2013-as austini cseréje, amelyet a Red Bull saját mérései szerint 1,923 másodperc alatt hajtottak végre az energiaitalos különítmény szervizesei.
A Williams bakui legjobbján kívül egy ízben született 2 másodperc alatti kerékcsere, azt a Red Bull produkálta Daniel Ricciardo autóján Monzában, ahol 1,98 másodperc alatt tudták le a kerekek cseréjét. A Mercedes-armada legjobbja 2,14 volt Lewis Hamilton autóján, Szingapúrban.