Danica Patrick a NASCAR-évadnyitón, Daytonában a szakág történelmének első, pole pozíciót szerző pilótanője lett, így újra felmerülhet a kérdés: ha Bernie Ecclestone női versenyzőt szeretne a Forma-1-be, miért nem csábítja át az amerikai szépséget?
Patrick hat sikeres Indycar-szezon után tavaly tette át végérvényesen a székhelyét a legnépszerűbb észak-amerikai szériaként jegyzett NASCAR-ba, amelynek elitligájában, a Sprint Cupban máris sikerült robbantania. A korábbi egyszeres Indycar-futamgyőztes nem csak a pole pozíció megszerzésével írt történelmet múlt hétvégén, hanem azzal is, hogy több ízben az élre került.
Noha az utolsó körben a 3. helyről a 8. pozícióba csúszott vissza, eredménye így is szenzációs és joggal merülhet fel a kérdés: mikor kapnak újra szárnyra a pletykák, hogy a 30 éves pilótanő átruccan a Forma-1-be? A pályafutása kezdetén az F1-esek által is választott utat járó, a fontosabb brit juniorformulákban feltűnő és ott többek között Jenson Buttonnal együtt edződő hölgyről már a múltban, az Indy-sikerek idején is elterjedt, hogy feltűnhet a királykategóriában.
Mivel Patrick az Indycarban Honda-motorokkal hajtott autókkal versenyzett, kézenfekvőnek tűnt a japánok gyári csapata: több alkalommal is úgy hírlett, hogy legalább egy teszten vezethet, 2008 novemberére pedig be is jelentették a részvételét az egyik gyakorlásra, de ebből nem lett semmi, mivel a márka kivonult az F1-ből. Később – bár a versenyzőnő rendre cáfolta a megkeresést - a nagy dérrel-dúrral beharangozott amerikai csapattal, a 2010-re indulási jogot szerző, de végül soha össze nem álló US F1-gyel hozták hírbe.
Bernie Ecclestone-ról, az F1-főmoguljáról köztudott, hogy mindennél jobban szeretne egy nőt a mezőnyben. Ilyenre 1992-ben volt legutóbb példa, amikor Giovana Amati próbálkozott vajmi kevés sikerrel a Brabhamnél, de a jelek szerint a nagyfőnököt nem riasztja a nőkkel kapcsolatos szkepticizmus. Nem titok, hogy a tavalyi év legsokkolóbb balesetét egy célegyenes-teszten elszenvedő Maria de Villotát Ecclestone ajánlotta be 2011-ben a Lotushoz, majd a tavalyi idényre a Marussiához, s állítólag ahhoz is volt köze a brit üzletembernek, hogy a Williams-társtulajdonos Toto Wolff neje, az ex-DTM-es Susie Wolff tavaly kipróbálhatta a grove-i csapat egyik autóját.
Danica Patrick, amikor épp nem versenyez...
Míg tavaly, a sportág amerikai visszatérése kapcsán épp Ecclestone volt az, aki újfent megspendírozta, hogy Patrick szerepeltetése ’tökéletes reklám’ lenne az Egyesült Államokban a többi versenyszériához képest alig jegyzett F1 számára, nem mindenki gondolja úgy, hogy Patrick alkalmas a feladatra. Niki Lauda, a Mercedes-vezérkart erősítő korábbi háromszoros világbajnok úgy véli, hogy egy nő szereplése akár meg is duplázhatná az F1 rajongótáborát, a Patrick-pletykák kapcsán azonban a szkeptikusok táborába tartozik: „Az amerikai versenysorozatok műszaki színvonala össze sem hasonlítható azzal, ami a Forma-1-ben van és ez meglátszik a versenyzőkön is. Mario Andretti volt az utolsó amerikai, aki sikeres tudott lenni Európában is, márpedig ez az én időmbe történt” – vélekedett a Bild című lap hasábjain az osztrákok egykori klasszisa.
Sebastian Vettel, a Red Bull háromszoros világbajnoka tapintatos volt, gratulált a pilótanőnek az újabb remek eredményhez, s csak annyit jegyzett meg, hogy ’az amerikai motorsport-kultúra teljesen más’, Helmut Marko, az energiaitalos nagyvállalat köztudottan szigorú sportigazgatója viszont nem kertelt és beszólt Patricknek. „Elég egy pillantást vetni arra, hogy Danicának milyen eredményei vannak hagyományos versenypályákon. Nem elég jók” – mondta a szakvezető, aki ennek ellenére a Kleine Zeitung című osztrák lap szerint megjegyezte azt is, hogy szívesen ajánlana tesztelési lehetőséget a hölgynek.
A modellalkatú, a múltban több ízben férfimagazinoknak is pózoló versenyző saját bevallása szerint nem ég F1-lázban és továbbra is igyekszik hűteni az esetleges szerepvállalásával kapcsolatos kedélyeket. Daytonában például kijelentette: „Soha nem érdekelt igazán a Forma-1. A sajtóban újra és újra vannak különféle pletykák, de soha nem tárgyaltam még erről komolyan. Szerintem nem kell ahhoz a Forma-1-ben szerepelni, hogy teljes legyen az életem!”