Mosolyfakasztó pletyka terjedt el múlt héten a külföldi Forma-1-es sajtóban, mégpedig az, hogy az FIA decemberi csapattoborzó felhívására egy román formáció is jelentkezett, amely a Dacia égisze alatt szállna harcba. A márka cáfolja a szerepvállalással kapcsolatos híresztelést.
A pletyka szerint állami tulajdonú román cégek finanszíroznák a projektet, amelyben jutna szerep Colin Kolles-nak, a korábban a Force India és a HRT istállóknál is vezető szerepet betöltő román származású szakembernek is. A végzettségét tekintve fogorvos – diplomáját a Debreceni Orvostudományi Egyetemen szerezte, s bár magyar nyelvtudását csak ritkán használja, beszéli a nyelvünket – motorsport mágus a híresztelések szerint beszállítóként lenne része a román csapatnak: bajorországi autóverseny-műhelye lenne a főhadiszállás és cégének emberei, felszerelései alkotnák az alakulat gerincét.
Noha a Dacia – amely az utóbbi éveket motorfronton domináló Renault fennhatósága alá tartozik – az olcsó, éppen ezért piacképes Logan, Duster és egyéb modelleknek köszönhetően nem áll rosszul, a márka állítja: a spekulációkkal ellentétben nem készülnek Forma-1-es szereplésre. „Semmit nem tudunk a pletykák eredetéről” – cáfolt a márka szóvivője egy holland online szaklapnak nyilatkozva. „Nem érdeklődünk ilyesmi iránt, ráadásul az idő is túlságosan kevés.”
Colin Kolles
Mint ismeretes, az FIA decemberben adott közre egy felhívást, amely szerint várják olyan csapatok jelentkezését, amelyek 2015-től vagy 2016-tól kezdve legalább 2020-ig szerepelnének a Forma-1-es világbajnokság mezőnyében. Jelentkezni január 3-ig lehetett, s a pletykák mindössze három formációt említettek: a Daciával is összefüggésbe hozott román projektet, a NASCAR-csapattulajdonos Gene Haas-t, aki elismerte, hogy amerikai istállót szeretne indítani, valamint a 2009-ben és 2010-ben is próbálkozó, de az FIA rostáján mindig fennakadó szerb üzletembert, Zoran Stefanovicot.
Az érdemi fejleményekre minden bizonnyal várni kell, ugyanakkor nyilvánvalóan nem véletlen, hogy az FIA toborzásba kezdett: a jelenlegi mezőny csapatai közül a Lotus régóta a penge élén egyensúlyoz, s időről időre felmerülnek kérdések például a Marussia és a Sauber anyagi helyzetét illetően is.