Bár tavaly úgy tűnt, hogy egy nagyobb kalap orosz pénz húzza ki a pácból a Sauber csapatát, ez a vonal végül elsikkadt és a tervekkel ellentétben Szergej Szirotkin sem kapott versenyzési lehetőséget. Az üzlet nem jött össze, azonban Monisha Kaltenborn csapatfőnök a melbourne-i évadnyitó hétvégén elárulta: továbbra sem mondtak lesz az orosz tőke bevonásáról.

A tárgyalások tavaly tavasszal, a Monacói Nagydíj idején kezdődtek a súlyos pénzügyi problémákkal bajlódó Sauber, valamint a némi állami pénzzel is megspékelt orosz befektetőcsoport között. Őszre már úgy tűnt, hogy Peter Sauber együttesének tagjai jobban teszik, ha elkezdenek oroszul tanulni, s bár fenntartották a jogot, hogy „a pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadnak el”, kilátásba helyezték azt is, hogy versenyzési lehetőséget biztosítanak az egyik befektető-főkolompos fiának, Szergej Szirotkinnak is.

Noha a gárda nekilátott a szemtelenül fiatal pilóta felkészítésének, az oroszosodás elmaradt: a szerződéseket a mai napig nem hozták tető alá, Szirotkin pedig csak második számú tesztpilóta lett a Caterhamtől igazolt elsőszámú tartalék, Giedo van der Garde mellett. A történtek ellenére Kaltenborn múlt hétvégén cáfolta, hogy lemondtak volna a korábbi tervekről.

„Továbbra is a korábban választott irányba haladunk” – nyilatkozta a hinwilli egyletet irányító szakvezetőnő az egyik orosz hírportálnak. „Aktívan tárgyalunk, de az utóbbi hónapok jól rávilágítottak arra, hogy amikor hasonló szervezetekkel egyezkedsz, tudomásul kell venned, hogy időre van szükségük. A Forma-1 teljesen új Oroszország számára. Meg kell mutatnunk nekik, hogy milyen potenciál rejlik ebben a platformban, ehhez pedig időre van szükség. Várunk, ugyanakkor hiszünk abban, hogy jó irányba haladunk.”

Kaltenborn szerint hátráltató tényező az orosz politikai helyzet, ám a csapatfőnöknő úgy véli, hogy az október 12-re időzített első Forma-1-es Orosz Nagydíj sokat nyomhat a latba és felpörgetheti az eseményeket: „Az ottani verseny óriási bónusz, mert sokkal több lehetőség kínálkozik a cégek előtt és ezáltal a Forma-1-es jelenlétnek is sokkal komolyabb haszna van” – fogalmazott a Sauber vezetője.

Lemaradva a Forma-1-es szereplésről, Szirotkin idén is a WSR 3.5-ös géposztályában szerepel majd, a Fortec istálló kötelékében. Kaltenborn állásfoglalása szerint a Sauber továbbra is folytatja a 18 és fél éves versenyző felkészítését: „Szorosan együttműködünk Szergejjel, a célok nem változtak, igyekszünk minél jobban felkészíteni őt a Forma-1-re. Nagyon fiatal, így kapkodnunk semmiképp nem kell. Számára most az a legfontosabb, hogy arra a bajnokságra összpontosítson, amelyikben indul, mert bizonyítania kell, hogy felkészült a feladatra.”

Arra a kérdésre, hogy Szirotkin lehetőséget kap-e valamelyik évközi Forma-1-es tesztelésen, Kaltenborn csak annyit árult el, hogy egyeztetnek a fiatal pilóta menedzsmentjével és egyelőre nem dőlt el az sem, hogy a korábban kiszivárgott terveknek megfelelően az orosz vezethet-e a Szocsiban tartandó Orosz Nagydíj pénteki szabadedzésén.

„Vizsgáljuk az ezzel kapcsolatos lehetőségeket, ehhez azonban elengedhetetlenül szükséges, hogy jól szerepeljen, nálunk ugyanis ez döntő fontosságú tényező. Szüksége van a Szuperlicencre is. Azon is dolgozunk jelenleg, hogyan tudná ezt addigra megszerezni” – fogalmazott a csapatvezető.

Mint ismeretes, a Sauber számára egyáltalán nem indult jól a 2014-es idény, Adrian Sutil és Esteban Gutierrez körhátránnyal, a 11-12. helyeken fejezték be az Ausztrál Nagydíjat. Kaltenborn szerint számítottak arra, hogy a C33-as – amelyet az állítólag túlságosan nehéz, a Renault és a Mercedes hajtásláncánál 13 kilogrammal nehezebb Ferrari-technika repít – teljesítménye hagy majd némi kívánnivalót maga után, ugyanakkor hangsúlyozta: „Sok új ismerettel lettünk gazdagabbak és tudjuk, hogy melyek azok a területek, amelyeken dolgoznunk kell a javulás érdekében. Biztos vagyok benne, hogy a mostani tapasztalatokat hasznosítva a következő versenyhétvégén már jobbak leszünk”.