Felszabadultan töltheti a Forma-1 nyári vakációját Bruno Senna, akinek menesztése lekerült a napirendről a Williams istállónál. Ezt egy tűzközeli forrás erősítette meg az F+1 Blognak, újra hangsúlyozva: sokat nyom a latba az a tény, hogy a brazil komoly szponzori pénzt visz a grove-i csapat konyhájára.
„Az évad végéig marad, ez szinte biztos, a kirúgása már egyáltalán nem téma a színfalak mögött sem. A teljesítménye is javulóban van, de ennél is sokkal fontosabb az a 17-18 millió dollár, amit a támogatói fizetnek a csapatnak. Ezzel végképp nehéz versengeni” – mondta a neve elhallgatását kérő informátor az F+1 Blognak múlt hétvégén, a Hungaroringen.
Mint ismeretes, Senna menesztése az évad európai szakaszának kezdete táján volt igazán forró téma a Williams istállónál. Akkor úgy hírlett, hogy a pénteki edzéseken általában jól szereplő GP3-bajnok tesztpilóta, a finn Valtteri Bottas már a nyári szünet után átveheti a brazil helyét, amennyiben sikerül előteremtenie egy jelentősebb pénzösszeget a szponzoroktól.
Bár néhány kisebb finn támogató csatlakozott is, a jelek szerint ez biztosan nem elég ahhoz, hogy a Williams útilaput kössön Senna talpára, Még úgy sem, hogy Bottas legfőbb patrónusa, a versenyzőt képviselő – Didier Coton és Mika Häkkinen nevével fémjelzett - menedzserirodában is érdekelt Williams-társtulajdonos, Toto Wolff a hungaroringi futam előtt megejtett ügyvezetői kinevezés óta immáron hivatalosan is Sir Frank Williams csapatfőnök elsőszámú utódjelöltjének tekinthető.
Wolff a színfalak mögött eddig erőltette a Bottas-Senna váltást, ám a magyar futam pénteki, csapatfőnöki sajtótájékoztatóján visszafogottan nyilatkozott a témáról.
„Először 2008-ban itt, a Hungaroringen láttam versenyezni Valtterit, így elég régóta figyelemmel kísérem a pályafutását. Barátok vagyunk, de ugyanez igaz Pastor Maldonadóra és Bruno Sennára is. Szerencsére résztulajdonos vagyok a csapatban és öt százaléknyi hozzájárulásom van Valtteri szerződéséhez is, így szerintem ez jól mutatja, hogy milyen irányba billenne a mérleg, ha csak pusztán a gazdaságról lenne szó. Egyelőre teljesen nyilvánvaló, hogy a csapat a lehető legelőnyösebb versenyzői összeállítást akarja és remélhetőleg olyan irányba haladunk, hogy mienk lesz a leggyorsabb autó is” – mondta a korábbi autóversenyző.
Wolffot az évad elején számos bírálat érte, amikor a Williams szimulátoros fejlesztési pilótává nevezte ki feleségét, a DTM-ben versenyző Susie Wolffot. Mint a szakember rámutatott, emiatt kínosan ügyel arra, hogy a Bottas-sztoriba ne fojjon bele túlságosan.
„Itt nyilvánvalóan érdekellentét áll fenn” – mondta – „Ez az oka annak, hogy a tavalyi év vége óta nem avatkozom bele semmilyen tárgyalásba és egyeztetésbe a csapat és Valtteri menedzsmentje között. Így jelen állás szerint kizárólag pénzügyi befektetőként állok Valtteri mögött. A napi szintű menedzseri teendőket Didier Coton intézi.”
Bár a kvalifikációk terén Senna jelenleg 8:3 arányban le van maradva Maldonadótól, pontok terén az utóbbi futamokon jobban muzsikált a venezuelainál. Míg Maldonado a Barcelonában aratott győzelme óta egyetlen pontot sem tudott zsákmányolni, addig a brazil Monacóban, Valenciában és Silverstone-ben is csipegetett, a Hungaroringen pedig a 7. pozícióban kormányozta célba az FW34-est, amit a csapat egyenesen az eddigi legjobb produkciójának nyilvánított.
„Bruno kiváló munkát végzett ezen a hétvégén, ez volt az eddigi legjobb teljesítménye, mióta a Williamsnél versenyez. Láthatóan boldog volt, magabiztosan ült az autóban és bízunk benne, hogy erre a teljesítményre az évad hátralevő részében is építkezni fog” – dicsérte a 2010-ben a HRT-nél debütált, tavaly tesztpilótaként és beugróként a Lotus-Renault-nál is megfordult versenyzőt a főmérnök, Mark Gillan.
Senna egyébként 11 futam után 24 ponttal az egyéni tabella 15. helyét birtokolja, míg Maldonado 29 egységgel állomásozik a 11. helyen.