Noha az Ausztrál Nagydíj eső bolondította időmérő edzésén a Renault-partnercsapatok közül több is pozitív meglepetéssel tudott szolgálni, a francia gyártó sportosztályának főmérnöke, Remi Taffin lehűtötte a kedélyeket és rámutatott: még mindig hátrányban vannak a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest.
Abban a pillanatban, hogy biztossá vált Daniel Ricciardo egyébként kiváló teljesítménnyel megcsípett 2. rajtkockája, a Red Bullnál úgy ünnepeltek, ahogyan a vb-címek elhódításakor szokás. Bár a címvédő Sebastian Vettel időmérője nem sikerült jól, a kitörő öröm megmutatta, hogy a Renault-hajtáslánc megbízhatatlansága, valamint a problémákat felerősítő RB10-sajátosságok miatt a telet végigvergődő bajnokcsapat tagjai jócskán megkönnyebbültek az Albert Parkban tartott kvalifikációt követően.
Sikerült mutatnia valamit a Renault-szekértáborhoz idén csatlakozó, a Q3-ba mindkét versenyzőjével - Jean-Eric Vergne a 6., a GP3-ból érkezett újon Danyil Kvjat pedig a 8. helyről rajtolhat – bekerülő Toro Rossónak, valamint a Caterhamnek is: a zöldeknél a visszatérő Kamui Kobajasi szállította a meglepetést azzal, hogy bekerült a Q2-be és a büntetések után átrendeződött rajtrácson vasárnap a 14. helyet foglalhatja el. Nagy csalódást csak a Lotus okozott, ám a francia cég főmérnöke, Remi Taffin figyelmeztet: a Renault a vártnál sokkal jobb kezdés ellenére is komoly hátrányban van a rivális gyártókhoz képest.
„Nem, nem lepődtünk meg” – felelte francia szakember az AFP hírügynökségnek a Mercedes és a Ferrari teljesítményét firtató kérdésre. „Mi is azt a szintet akarjuk, amit a Ferrari és a Mercedes képvisel, ezt vázoltuk fel célként. Sajnos most még nem tartunk ott, mert problémáink voltak a megbízhatósággal, ami okozott némi csúszást. Úgy gondolom, hogy a lemaradásunk jelenleg egy hónapnyira rúg.”
Míg a többiek bizakodhatnak, immáron bizonyos, hogy a Lotusnál legfeljebb egy méregdrága tesztnek könyvelhetik el az Ausztrál Nagydíjat. A felkészülési időszak után az enstone-i gárda szenvedett a három szabadedzésen, s ugyanez történt az időmérőn: Pastor Maldonado mért kör nélkül zárta a kvalifikációt és gondjai voltak Romain Grosjeannak is, így - a különféle büntetések kiosztása után - a francia a 20., a venezuleai pedig a 21. helyet foglalhatja el a rajtrácson.
Grosjean az időmérő után az Autosport című brit szaklapnak hangsúlyozta, hogy nehezen igazodnak el a megbízhatósági problémák sűrűjében: „Néha a motorral, néha az ERS-szel, néha a brake-by-wire-rel van gond. Ezeket a gondokat normál esetben már a téli teszteken orvosolnunk kellett volna, de túl sok az olyan probléma, amelyek rejtve maradtak. Az mindenképpen pozitívum, hogy tudjuk, milyen irányba kell haladnunk” – mondta a pilóta.
Noha a két versenyzőt lesújtotta a katasztrofális szereplés, Alan Permane főmérnök igyekezett optimizmust sugallni: „A gondjaink jól azonosíthatóak és keményen dolgozunk ezek megoldásán a partnerekkel. Az Enstone-ban, valamint a Renault Sport F1-nél dolgozók erőfeszítéseit nem szabad alulértékelni” – fogalmazott a brit szakember.