F1 Forma-1 Jolyon Palmer Jonathan Palmer Renault Sergio Perez
Továbbra sincs döntés arra vonatkozóan, hogy Carlos Sainz már a Malajziai Nagydíjtól kezdve átülhet-e a Toro Rossóból a Renault-ba. Az F+1 Blog információi szerint a Szingapúri Nagydíj helyszínén az érintettek vadul tárgyalnak a színfalak mögött: Jolyon Palmer és menedzser édesapja, az expilóta Jonathan csak egy szigorú kritérium teljesítése esetén lennének hajlandóak átengedni a volánt a spanyol pilóta javára…

 

Az ominózus kritérium mi más lehetne, mint a pénz. A helyszínen hallott információk szerint a Palmer-család nem cicomázik, jókora lelépési díjat szeretnének kitaposni a Renault-vezérkarból, akik – noha mihamarabb szeretnének megszabadulni a brittől – nem adják könnyen az irhájukat. Úgy tudjuk, hogy az alkudozás nyolc millió euróról indult, s Palmerék semmiképp nem akarnak 3 millió euró alá menni.

F1 Forma-1 Jolyon Palmer Jonathan Palmer Renault Sergio Perez
Alain Prost és a francia gyártó menedzsmentje természetesen szeretne minél kisebb összeget áldozni a műveletre, ugyanakkor több szempontból is fontos lenne számukra, hogy mihamarabb nyélbe üssék a transzfert: egyrészt Sainz már idén akklimatizálódhatna új munkaadójánál, másrészt Palmerrel ellentétben vélhetően pontokat is gyűjtene, amivel a Renault számára elérhetővé válhatna a konstruktőri tabella 5. helye. A franciák jelenleg úgy birtokolják 34 ponttal a tabella 8. helyét, hogy Palmer egyetlen árva pontot sem szerzett még, a célul kitűzött, a Williams által birtokolt 5. pozíciótól pedig 21 egységgel vannak lemaradva, ami elméletileg elérhető lehetne számukra az idény hátralevő részében. Pláne akkor, ha Hülkenberg mellett a másik pilóta is szállítaná a pontokat…

F1 Forma-1 Jolyon Palmer Jonathan Palmer Renault Sergio Perez
Ami bizonyos: a Renault hospitality-helyisége környékén nagy a sürgés-forgás, Prost folyamatosan egyeztet az ügyben érintettekkel, míg Palmerék arcáról egész nagy a daccal vegyülő dühöt lehetett leolvasni. A sokszor kissé habókosnak tűnő menedzser apuka igyekszik jópofát vágni, de úgy tudjuk, hogy rendkívül elszánt és szeretne valóban komoly pénzt kisajtolni a Renault-ból. Prosték tudják jól, hogy kivel állnak szemben, az idősebb Palmer ugyanis már bizonyította, hogy nagymestere a golyóbiztos szerződéseknek: fiacskáját már a tavalyi évad közben is szerette volna kirúgni a Renault, ám nemhogy nem sikerült megszabadulniuk a korábbi GP2-bajnoktól, de meg is kellett tartaniuk az idei évadra. A Renault-vezéreinek néhány napra talán még szükségük lesz ahhoz, hogy rövidre zárják az egyezkedést, de az ügyhöz közel álló forrásaink leszögezték: arra számítanak, hogy már Malajziában megtörténhet a váltás.

Az üggyel kapcsolatban két további érdekes adalékot is hallott az F+1 Blog a szingapúri paddockban. Például azt, hogy Prost rápróbált az elérhetetlenre és a Red Bull irányába benyújtott kárpótlási csomag részeként első körben nem is Sainzot, hanem Daniel Ricciardót próbálta meg kiénekelni az energiaital-birodalom vezetőitől, de egyáltalán nem meglepő módon nem járt sikerrel. Kiderült az is, hogy a franciák komoly tárgyalásokat folytattak a Force India pilótájával, Sergio Perezzel is: a mexikói állítólag kötélnek is állt volna, követve a szintén silverstone-i csapattól a Renault-hoz igazolt Hülkenberget, de az egyeztetések végül megrekedtek, mivel a közép-amerikai hosszabb távban gondolkodott, mint a csapat. Míg a pilóta három évre szeretett volna aláírni, a különítmény csupán 2018-ra keresett megoldást (egy évre vették kölcsön Sainzot is), mivel arra számítanak, hogy egy esetleges nagyobb előreugrás esetén jövőre csúcspilóták számára is vonzóvá válhatnak.

F1 Forma-1 Jolyon Palmer Jonathan Palmer Renault Sergio Perez
Perez így lemaradt a Renault-tól, de úgy tudjuk, hogy állása biztosan lesz: a Force Indiánál – amely egybehangzó források szerint rövidesen már Force Racing néven szerepel majd – van helye, igaz, egyelőre a megállapodás még itt sincs és szintén a szerződés időtartamán megy az egyezkedés. Jelenlegi csapatához a mexikói csak egy idényre szeretne aláírni, reménykedve abban, hogy a jövő év végén nagyobb gárdához igazolhat, a Force India viszont a stabilitás és a konzisztencia jegyében azt szeretné, ha Perez legalább két évre elkötelezné magát. Így vagy úgy, informátoraink szerint biztosan megszületik a megállapodás a felek között, a szerződés meghosszabbításának bejelentést pedig akár néhány napon belül, de legkésőbb a Mexikói Nagydíjon megejthetik.