Bár a Ferrarinál bennfentes források szerint még nem tartják elég érettnek a feladathoz, Sergio Perez, a Sauber ifjonca továbbra sem adta fel a reményt, hogy 2013-ban már vörös overallba öltözhet és Felipe Massa helyén versenyezhet a maranellói alakulatnál.
Mint ismeretes, a Forma-1-ben a második idényét töltő, mindössze 22 esztendős pilóta szorosan kötődik a Ferrarihoz, ugyanis jelenleg a hierarchia csúcsán áll az olasz csapat tehetséggondozó programjában. Amikor az évad elején felmerült, hogy Massa talpára szerződésének szezonvégi lejárta után útilaput kötnek, kézenfekvőnek tűnt Perez leigazolása, s miután a mexikói szenzációs teljesítménnyel megszorongatta Fernando Alonsót és a 2. pozícióban zárt az eső miatt kaotikussá vált Malajziai Nagydíjon, még az is felmerült, hogy már az évad európai szakaszának kezdetén átveheti az utóbbi években csak sínylődő brazil helyét.
Noha Perez azóta begyűjtött egy 3. helyezést Montrealban is, a színfalak mögött számos változás történt. Ugyan a mexikóit fiatal kora és megkérdőjelezhetetlen tehetsége kétségkívül alkalmassá tenné a 2013-as ferraris előléptetésre, mert nem teremtene érdemi konkurenciát házon belül Alonsónak, ráadásul a jövőt is építhetné rá az olasz csapat, a Hungaroringen kiszivárgott információk szerint a pilóta mégsem szerepel prominens helyen a csapat kívánságlistáján.
Luca di Montezemolo, a márka elnöke a napokban egyértelműen kijelentette, hogy tapasztalt, rendszeresen jó eredményeket szállító versenyzőt szeretne igazolni a zászlóvivőnek számító kétszeres világbajnok spanyol mellé. Mint korábban kiderült, a Red Bull-szerződés meghosszabbítása előtt a gárda tárgyalt Mark Webberrel is, míg a mogyoródi boxutcai pletykák a Force India két versenyzőjét, Paul Di Restát és Nico Hülkenberget, a Lotus menőit, Kimi Räikkönent és Romain Grosjeant, de még a McLaren ászát, Jenson Buttont is összefüggésbe hozták a Ferrarival.
„Nagyon zsúfolt volt eddig az idei szezon, de hamarosan eljön a pillanat, amikor el kell gondolkodnom a jövőmről” – idézte a napokban a Sky Sports a mexikói tehetséget – „Idővel kiderül, hogy kínálkozik-e lehetőség számomra a Ferrarinál vagy egy másik csapatnál. Várok, figyelem a lehetőségeket és aztán döntök. Úgy gondolom, hogy elég jó munkát végeztem idén. Bizonyítottam a gyorsaságomat és azt is, hogy képes vagyok kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani.”
Perez a Sauber-sajtóiroda által a napokban közölt interjújában arra is rávilágított, hogy ’számos tekintetben magabiztosabb’ lett idén annak köszönhetően, hogy hasznosítja a tavaly szerzett Forma-1-es tapasztalatokat és főként ’a csapattal meghozott közös döntések’ területén érzi jobbnak magát. Noha a sepangi és a montreali dobogós helyezések között egyáltalán nem szerzett pontot a szakértők szerint többre hivatott C31-essel, s azóta is csak két ízben tudott eredményes lenni, a pilóta leszögezte: csak részben érzi felelősnek magát emiatt.
„Sokkal hatékonyabbnak kell lennünk, és ehhez nekem is hozzá kell járulnom” – mondta a 47 pontjával az egyéni tabella 9. helyén állomásozó versenyző – „Nem azzal volt gondunk az évad első felében, hogy nem voltunk elég gyorsak, hanem azzal, hogy nem mindig álltak össze a dolgok és néha balszerencsénk is adódott. Ki kell hoznunk a legjobbat abból, amink van. Az autó gyors és számomra egy álom válna valóra azzal, ha sikerülne megszereznem az első futamgyőzelmemet.”
Monisha Kaltenborn, a Sauber ügyvezető igazgatója a Hungaroringen dicsérte Perezt és a 33 egységével a ponttáblázat 10. helyén álló Kamui Kobayashit is, akik véleménye szerint rengeteget fejlődtek a tavalyi szezon óta és ’visszajelzéseikkel jelentős mértékben hozzájárultak ahhoz, hogy az idei autó ennyire jó lett’. Bár a svájci alakulattal az utóbbi hetekben hírbe hozták a Caterham versenyzőjét, Heikki Kovalainent, valamint a Toro Rossótól a tavalyi évad végén menesztett, idén a Pirelli tesztpilótájaként dolgozó Jaime Alguersuarit is, Kaltenborn szerint a csapat mindkét versenyzővel elégedett.
„Azt, hogy jövőre is velünk lesznek-e, csak később tudhatjuk meg, mert mi mindig évről évre jelentjük be a versenyzőinket. Ennek ellenére nyugodt vagyok a jövővel kapcsolatban” – mondta az indiai származású hölgy, aki a Sauber 33,3%-át is birtokolja.
Amennyiben a Ferrari mégis elszánja magát Perez átigazolására, nagy kérdés, hogyan boldogulnak majd Peter Sauberrel. Bár a motorszállítói szerződés – amelyhez állítólag nem feltétlenül ragaszkodnak – nagy úr, senkinek nem legyen kétsége afelől, hogy a jóságos nagypapa álarc mögött rafinált üzletember lakozik, aki megpróbál majd minél nagyobb hasznot húzni a közép-amerikai tehetség esetleges átengedéséből.
Érdekesség, hogy már az évad európai szakaszának kezdetén is lehetett hallani olyan, hivatalosan soha nem megerősített pletykákat, amelyek szerint a sepangi dobogós helyezés után a Ferrari csak azért nem vitte el Perezt Massa helyére, mert Sauber az évközi transzfer miatt túlságosan magas elvárásokat támasztott. Talán sosem derül ki, hogy így volt-e vagy sem, de ha igen, azon sem lehetne csodálkozni: Perez útját a világ leggazdagabb emberének tartott Carlos Slim, egy mexikói telekommunikációs mágnás egyengeti, akinek dollármilliói felbecsülhetetlen értékűek a BMW-éra után nehezen talpra álló hinwilli egylet számára.