Egy apró, ám annál rafináltabb felnimegoldásnak is komoly szerepe lehet abban, hogy a Mercedesnek sikerült úrrá lennie az abroncsok túlmelegedési problémáján. A csillagosok által alkalmazott érdekességre egy szemfüles fotós felvétele irányította rá a figyelmet Monza után.
A fotót Russell Batchelor, az XPB fotóügynökség munkatársa készítette a W04-es Mercedes egyik felnijéről, amelynek belső, általában ritkán látható részén aprócska kitüremkedések figyelhetők meg. A kiszögelléseknek köszönhetően nagyobbá válik az a felület, amely elvezeti az abroncs által generált hőmérsékletet és ez is hozzájárulhat az optimális működési körülmények megteremtéséhez.
Mark Gillan, a Williams korábbi főmérnöke azok közé tartozik, akik szerint a Mercedes által alkalmazott megoldásnak valóban érdemi haszna lehet. A szakember úgy véli, hogy ezáltal hőelvezetés terén 25-30 százalékos lehet a javulás a hagyományos, a riválisok által is alkalmazott sima belső felületű felnikhez képest.
„Mivel ezt a mintázatot nem egyszerű legyártani, a kész változat azt mutatja, hogy a gyártást nagyon komoly kutatási és fejlesztési munka előzte meg és bebizonyosodott az is, hogy van haszna” – fogalmazott a brit mérnök.
A Mercedes W04-esének idén nem az időmérőkön, sokkal inkább a futamokon voltak abroncsproblémái, ám ezekről mostanság már alig hallani. Ebben a rafinált felnis megoldás mellett komoly szerepe van annak is, hogy a silverstone-i gumimizéria után a Pirelli változtatást eszközölt és a Magyar Nagydíjtól kezdve az idei keverékeket a 2012-es szerkezettel ötvözik.
Bár a legutóbbi két futamon a csapat legjobb eredménye Lewis Hamilton 3. helyezése volt Spában, a hungaroringi forróságban a brit minden előzetes várakozás ellenére nyert és akkor kijelentette: „Keményen dolgoztunk, hogy megértsük az abroncsok működését és ma végre megtaláltuk a megfelelő egyensúlyt. Nagyon remélem, hogy ez igazi fordulópont lesz számunkra és mostantól képesek leszünk megbirkózni a magas pályahőmérséklettel.”