Bár előzetesen arra lehetett számítani, hogy versenymérnöke, Mark Slade is Kimi Räikkönennel tart a Lotustól a Ferrarihoz, a legfrissebb híresztelések szerint a brit mérnök marad és az olasz csapat házon belülről választ mérnököt a finn klasszis mellé. Hivatalos megerősítés egyelőre nincs, de a 2007-es világbajnok nem kesereg.
Az esetleges Slade-Räikkönen különválásról számos szaklap cikkezett a Japán Nagydíj pénteki napján, hivatalos állásfoglalás azonban továbbra sem látott napvilágot. Az újságírók természetesen megkérdezték az ügyről a Lotustól jövőre a Ferrarihoz igazoló klasszist, aki hangsúlyozta: nem dőlne össze a világ, ha Slade nélkül kellene dolgoznia Maranellóban.
„Szeretek vele dolgozni, ráadásul jó eredményeket értünk el együtt, de ismerem az embereket a Ferrarinál is, ahol szintén voltak jó eredményeim” – mondta Räikkönen. „Amikor ide szerződtem a Lotushoz, fontosnak tartottam, hogy itt legyen, mert dolgozott már itt, ismerte a csapatot, őt pedig én ismertem. Megkönnyítette az életemet, egyszerűbb volt így beilleszkednem. Remek két évet töltöttünk együtt és meglátjuk, hogy mi lesz jövőre.”
Slade és Räikkönen korábban öt éven át dolgoztak együtt a McLarennél, a finn tavalyi visszatérésekor pedig a Lotusnak a Mercedestől kellett leigazolnia a brit szakembert. A felek együttműködése sokat próbált és jól bevált, ami már több ízben is megmutatkozott: például tavaly, amikor a finn az Abu-Dzabi Nagydíjon olyan legendássá vált rádióüzenetekkel bombázta, mint a „Hagyjatok már, tudom, mit csinálok!” és az „Igen, igen, igen, egyfolytában azt teszem, nem kell mindig emlékeztetni!”
„Tudom, hogy semmi személyes töltete nem volt ezeknek az üzeneteknek. Inkább csak mosolyogtam, mert tapasztaltam tőle ugyanezt a McLarennél is. Kimi olyan versenyző, aki vezetés közben száz százalékosan a munkára összpontosít. Egész egyszerűen zavarja, ha beszélnek hozzá. A versenyeken egyébként igyekszünk nem háborgatni.” – fogalmazott az emlékezetes viadal után a szigetországi szakember.
Räikkönen 2007 és 2009 között két versenymérnökkel dolgozott a Ferrarinál: átigazolását követően Michael Schumacher korábbi versenymérnöke, a később vezető mérnökké előléptetett, majd Fernando Alonso 2010-es vb-kudarca után bűnbakká kikiáltva menesztett Chris Dyer gondoskodott a finn autójáról, majd Andrea Stella dolgozott együtt az északi klasszissal. Utóbbi jelenleg Fernando Alonso autójával foglalkozik.
A Lotus és a Ferrari között egyébként nagy a jövés-menés: a már korábban átigazolt technikai igazgató, James Allison után a vörösök leigazolták az enstone-i alakulat aero-vezetőjét, Dirk de Beert is, akit a Lotus azzal a Nicolas Hennellel pótol majd, aki épp a Ferraritól érkezik az alakulathoz.