Szeptemberben, az Olasz Nagydíj hétvégéjén inkább meghökkenés kísérte a korábbi Williams-ügyvezető, Adam Parr tweetjét, amelyben kijelentette, hogy az idei az utolsó szezon, amikor kétautós csapatokat láthatunk a Forma-1-ben. Mostanára odáig fajult a helyzet, hogy úgy tűnik: a brit szakember már akkor fején találta a szöget…
Azon a bizonyos monzai hétvégén az F+1 Blog érdeklődésére számos jeles személyiség azzal csapta agyon Parr felvetését, hogy túljátssza a bennfentes szerepkört, s bár egyes istállóknál valóban vannak pénzügyi gondok, a brit eltúlozza azok jelentőségét. Az utóbbi napokban egyre inkább úgy tűnik, hogy Parr sokkal közelebb járt a valósághoz, mint azt akkor bárki gondolta volna.
A Caterham tulajdonlása és anyagi helyzete körül zajló rapszódia immáron a csapat rövid távú fennmaradását veszélyezteti, a felszámoló megjelenéséről és a gyárból kizárt dolgozókról érkező hírek után egyáltalán nem tűnik elképzelhetetlennek, hogy a leafieldi zöldek már az Amerikai Nagydíjat sem élik meg. A Sauber-kasszáról is tudjuk egy ideje, hogy nincs telepakolva, a Marussia háza tájáról pedig még kellemetlenebb hírek érkeztek csütörtök reggel. Német források szerint a gárda a mai napig kapott haladékot arra, hogy fizessen a Ferrarinak a hajtóművekért, s amennyiben ezt nem teszik meg, a jövő évi bizniszt biztosan fújhatják és ki tudja, talán a maranellói vállalat új vezérkara már az utolsó három futam valamelyike előtt úgy gondolja majd, hogy nem adnak több hajtóerőt a Banbury-ben székelő alakulatnak.
Az Autobild Motorsport szerint elkerülhetetlennek látszik, hogy a nagyobb csapatok jövőre harmadik autók bevetésével töltsék fel a Forma-1-es mezőnyt. Nagy kérdés persze, hogy van-e elég idő erre: a McLarentől és a Mercedestől elvárás lenne, hogy támogassanak egy ilyen válságforgatókönyvet, ám az utóbbi időben mindkét különítmény vezetése úgy foglalt állást, hogy már túlságosan késő, nem lenne elég idő ahhoz, hogy 2015-ben egy újabb versenygépet állítsanak hadrendbe. Noha a felmerülő extra költséget szakmai források 15-20 millió euróra taksálják, nemet biztosan nem mondanának és gyaníthatóan a Ferrarinak is lenne kapacitása ahhoz, hogy megrázza magát: a napokban leköszönt elnök, Luca di Montezemolo nem véletlenül kampányolt annyi éven keresztül a háromautós elgondolás mellett.
Egyetlen csapat hajlandó nyíltan is elismerni, hogy kész a harmadik autó bevetésére, ez pedig a Red Bull. Helmut Marko sportigazgató a német lapnak elismerte, hogy bizonyos feltételek teljesülése esetén Milton Keynes-ből biztosan érkezne harmadik gép, ráadásul a szakvezető szerint ezzel a gárda régi ’luxusproblémája’ oldódna meg, nevezetesen az, hogy – mint Marko fogalmazott – „túlságosan sok jó versenyzőnk van és túlságosan kevés autónk!”
Az újság online kiadásának a Red Bull által szabott feltételekről is sikerült megtudnia ezt-azt: az energiaitalosok kikötik például, hogy a harmadik autóról szóló rendelkezést legkésőbb az évadzáró Abu-Dzabi Nagydíjig kőbe kell vésni és amennyiben megszületik a döntés, attól abban az esetben sem lehet eltekinteni, ha időközben esetleg minden csapatnak sikerült rendeznie a sorait. A Mateschitz-gépezet feltételei között szerepel, hogy a harmadik autó színezete eltérő legyen a másik kettőtől, elősegítve ezzel az újabb szponzorok és támogatók bevonását, illetve az, hogy a harmadik kocsiba csak fiatal versenyzőket lehessen ültetni és az általuk szerzett pontok is beszámítsanak a vb-pontversenyekbe.
Bernie Ecclestone már a Szingapúri Nagydíj idején is jelezte, hogy fel van készülve a háromautós forgatókönyvre és a jelek szerint azóta sem változott az álláspontja. Erre enged következtetni legalábbis, hogy a főmogul csütörtökön nyíltan elismerte: egyáltalán nem hatja meg a Caterham haláltusája.
„Szerintem jobb is lesz, ha lelépnek. Nem akarok itt kolduló embereket látni” – idézte a szigetországi sajtó a 83 esztendős üzletembert.