Érdekes tesztet bonyolított két különleges Mercedesszel az AutoExpress: a brit autós szaklap Edinburgh repterének kifutóján egymásnak eresztette a gyár közúti kínálatának jelenlegi legveszedelmesebb járművét, az SLS AMG Black Series-t, valamint a 2012-ben futamot is nyerő W03 típusjelű Forma-1-es Ezüstnyilat.

A „Race the Runway” elnevezésű, szuperautókkal bonyolított viadal keretein belül megejtett teszt célja az volt, hogy kiderüljön: gyorsulás tekintetében lehet-e bármiféle sansza a közúti csúcsragadozónak az F1-es rakéta ellen.

A csillagon túl közös a két erőgépben az, hogy mindkettőt V8-as szív repíti: az 1550 kilogramm súlyú SLS AMG Black Series-ben 6,2 literes, 631 lóerős motor dolgozik, míg a 650 kilogrammal mérlegelő W03-ast az F1-ből a tavalyi évad végén kivezetett 2,4 literes hajtómű mozgatja, amelynek teljesítményét 760 lóerőre taksálják a brit szaklapnál.

A megmérettetést a reptér kifutóján kialakított 1,8 kilométer hosszú pályán bonyolították és ahogyan arra számítani lehetett, az Ezüstnyíl – volánja mögött az ex-F1-es versenyző Anthony Davidsonnal – győzelmet aratott a Black Series felett, amelyet gyakran titulálnak az SLS AMG-ből fabrikált GT3-as versenyautó közútra szelídített változatának is. A Mercedes modernkori Forma-1-es történetének első győzelmét Nico Rosberg révén a 2012-es Kínai Nagydíjon arató járgány 20,2 másodperc alatt teljesítette a távot, amelynek végén 312,2 kilométer/óra volt a sebessége, míg a közúti veszedelem 26,5 másodperces időt és 260 kilométer/órás sebességet produkált.

Bár a videót csak a napokban adták közre, Anthony Davidson egy korábbi tweetjéből kiderül, hogy a csatát szeptember 4-én bonyolították a skóciai repülőtéren. „Remek móka volt” – írta a 24 nagydíjon indult, jelenleg a Toyota Le Mans-i programjában vitézkedő és a Sky Sports szakértői stábját erősítő brit pilóta.