Narain Karthikeyant Forma-1-es pályafutása során csúfolták kártékonynak, uborkának, s bár a rajongók túlnyomó többsége valószínűleg zavarójátékosként fog visszaemlékezni az indiaira, sok haszna is volt az F1-es szereplésének. Ezt vallja egy fiatal indiai pilóta, a csúcskategória felé igyekvő Rohit Koul, aki valóságos bálványként tekint a Jordant és a HRT-t is megjárt honfitársára.

„Mindenképpen Narain Karthikeyan” – mondta a 24 esztendős pilóta a Nemzetközi Sportújságíró Szövetség, az AIPS negyedévente megjelenő hivatalos lapjának adott interjújában, amikor Forma-1-es példaképéről kérdezték. „Őt más indiai versenyzőkhöz aligha lehetne hasonlítani, mert odahaza az autóversenyzők nincsenek túlságosan elismerve. Az viszont tény, hogy minden indiai pilóta számára Narain egy igazi hős! Megnyitotta az utat és megmutatta, hogy Indiának is van helye a motorsport világában.”

A Karthikeyant soha nem látott, hallott módon felmagasztaló 24 éves pilóta maga is az F1 felé igyekszik. 9 esztendős korában, Kanadában kezdett gokartozni, majd hazája ralibajnokságában és a kínai Apollo-versenysorozatban gyűjtögette a tapasztalatokat. Egy közúti balesetben elszenvedett sérülés miatt már túl van egy hosszas kihagyáson is, idén azonban nagyobb indiai cégek, valamint az ország turisztikai hivatalának támogatását élvezve minden eddiginél komolyabb programot bonyolít: a Formula-Renault 2.0-ban és az ázsiai MRF 2000-es bajnokságban is indul.

Mint az AIPS lapjának Koul elárulta, 2016-ra szeretne eljutni a Forma-1-be: „Nem csak arról álmodom, hogy részt veszek a bajnokságban, hanem arról is, hogy elhódítom a titulust” – fogalmazta meg ambiciózus céljait. „Én akarok lenni az első, aki dobogós helyezést szerez Indiának a Forma-1-ben. Természetesen tudom, hogy ehhez előbb a GP3-ban, majd a GP2-ben kell versenyezzek. Ezek a bajnokságok a Forma-1-es pályákon zajlanak, a rajongótábor is ugyanaz. Tisztában vagyok vele, hogy sokat kell dolgozzak, de jómagam imádom a kihívásokat.”

Míg Karthikeyan a WTCC betétfutamaként zajló Auto GP-ben talált új otthonra, s a Zele Racing pilótájaként ezen a hétvégén valószínűleg a Hungaroringen is feltűnik, addig Koul már arról ábrándozik, hogy India – amely 2011 óta már nagydíjat is rendez - hamarosan meghatározó erővé válik a Forma-1-ben: „Tavaly négy német versenyző szerepelt az F1-ben, ezt a példát kell követnünk nekünk is!”

Koul egyébként a jelek szerint bármennyi teper, példaképéhez hasonlóan mostanáig képtelen volt beférkőzni a Force India istállót birtokló indiai milliárdos, Vijay Mallya kegyeibe. Bár a Tata autókonszern dollármillióival megspékelt Karthikeyant a télen hírbe hozták a különítménnyel, a tulajdonos-csapatfőnökről köztudott, hogy sosem értékelte túl sokra honfitársát, valamint a HRT színeiben szintén megfordult másik indiait, Karun Chandokot sem, így ottani pilótáknak mostanáig egyszer sem volt érdemi esélye bekerülni a silverstone-i egylet kötelékébe.

Mallya persze nem tett le arról, hogy egy napon indiai pilótát ültessen a Force India valamelyik autójába. A pénzember a tehetségek felkutatására 2011-ben akadémiát hívott életre, amelynek három rangidőse már különféle európai gokartszériákban pallérozódik.