Kipróbálta minden idők legdurvább Ferrariját Sebastian Vettel: a négyszeres világbajnok Fioranóban hajtotta meg a Forma-1-es technológiával gazdagon dúsított száguldó hibrid laboratóriumot, a több mint ezer lóerős FXX K-t és túlzás nélkül lehet kijelenteni, hogy a mosoly alig akart leolvadni az arcáról, amikor szembesült a vörös veszedelem erejével.
Az FXX K-t tavaly mutatta be a Ferrari: a LaFerrari alapjaira fabrikált járgány az Enzóból készített FXX-el indított speciális program újabb eszköze. A 3 millió eurót kóstáló járműből 30 darabot készítenek és a gyár által kiválasztott ügyfeleknek ajánlják fel, akik kizárólag a márka által szervezett pályanapok keretein belül, szigorú mérnöki felügyelet mellett zavargathatják meg a különlegességet, a begyűjtött adatokat pedig felhasználják az újabb típusok fejlesztéséhez.
Tudni érdemes az FXX K-ról, hogy 1050 lóerős, így 87 lóerős pajkosabb a normál, közúti LaFerrarinál. A 6,3 literes, V12-es erőforrásból 60 pluszlóerőt csiholtak ki a maranellói mérnökök, amelyhez a hibrid rendszer – a kocsi típusjelében a K az energia-visszanyerő rendszert jelöli – a normálhoz képest további 27 lóerőt tesz hozzá. Az autó számos komponense a Forma-1-es fejlesztések eredménye, de hasznosították a megbízhatósági-vb-n (WEC) szerepeltett GT-változatokkal szerzett tapasztalatokat is: innen származik például a hátsó szárny, amely a gyártó szerint 200 kilométer/órás sebességnél 540 kilogrammnyi leszorítóerőt generál. Ez 50 százalékos javulás a hagyományos, utcai változathoz képest.
Csak idő kérdése volt, hogy a márka mikor ülteti be az FXX K volánja mögé a korona új gyémántját, a McLarenhez távozott Fernando Alonso helyére igazolt Sebastian Vettelt. Néhány napja megtörtént a nagy esemény: a négyszeres Forma-1-es világbajnokot a hivatalos Ferrari-újság kérésére ültették be a száguldó laborba, amelynek megszelídítésében Marco Fainello, a projekt főmérnöke, valamint az autófejlesztésben közreműködő tesztpilóta, Raffaele de Simone volt a segítségére. A Ferrari időeredményeket nem közölt, ám a hivatalos kommünikében megjegyezték, hogy „a német a határokat feszegette, csak egyetlen kör erejéig lassított, hogy hűtse a fékeket, aztán pedig tovább fokozta a tempót.”
„Mamma mia! Úgy megy, mint egy rakéta!” – mondta Vettel, aki a tesztről közreadott rövid videó szerint nagyon élvezte a menetpróbát, amelynek során a digitális kijelző több ízben is 270 kilométer/óra feletti sebességet mutatott.