Noha a Force India jelenleg nem tartozik a legizgalmasabb Forma-1-es istállók közé, a gárda mégis az egyik legkomolyabb témagenerátor a Brit Nagydíj helyszínén, Silverstone-ban. Ez az egyetlen futam, ahol felbukkan az indiai igazságszolgáltatás által hajkurászott társtulajdonos-csapatfőnök, Vijay Mallya, akinek lépten-nyomon milliárdosok udvarolnak a paddockban, hogy végre adja be a derekát és adjon túl az együttesen.
Mallya históriája jól ismert: míg tulajdonostársa, Subrata Roy évek óta börtönben ül Indiában különféle kétes pénzügyi manőverek és egyéb húzások miatt, addig a csapatfőnöki tisztséget betöltő üzletember szintén évek óta Nagy-Britanniában lapul, mert vissza nem fizetett tartozások és egyéb gyanús üzleti ügyek miatt vadászik rá az indiai igazságszolgáltatás. Az utóbbi néhány szezonban a silverstone-i volt az egyetlen futam, amelyre kimerészkedhetett az üzletember, aki angliai kastélyában nemcsak meghúzza magát, onnan próbálja kordában tartani egyebek mellett az F1-es ügyeit is.
Felbukkanásától sokat várt a szakmai publikum, mivel az utóbbi hónapokban egymást érték a pletykák azzal kapcsolatban, hogy a gárda névváltoztatásra készül, a közelmúltban pedig arról is pusmogtak, hogy teljes tulajdonváltás következik. Akkoriban arról szólt a paddock-sutyorgás, hogy egy viszonylag ismeretlen energiaitalos cég, a Rich Energy készül a Force India felvásárlására, s hasonló lépésről beszéltek a főszponzor BWT-vel kapcsolatban is: transzfer azóta sem történt, ugyanakkor az F+1 Blog a tripla forduló során érdekes mozgolódást figyelt meg a különítmény háza táján.
Noha fia, Lance a csapnivalóan muzsikáló Williams istállónál tölti karrierje második idényét, a kanadai milliárdos Lawrence Stroll a Red Bull Ringen, valamint ezen a hétvégén Silverstone-ban is többet időzött az indokoltnál a Force India környékén. Mallya felbukkanásának köszönhetően megjelent a GP3-ban szereplő Nikita Mazepin szintén milliárdos édesapja, a Putyin-közeli üzletember Dimitrij Mazepin is, aki gondosan és látványosan udvarol a csapatvezetőnek, aki fejlesztő pilótaként alkalmazza fiát a Forma-1-es istállónál. Talán nem a valóságtól elrugaszkodott dolog azt feltételezni, hogy a két dúsgazdag üzletember azért nyüzsög, mert szeretnék megkaparintani az utóbbi két évben a konstruktőri tabella 4. helyén záró, így kétségkívül hatékonynak és remek befektetésnek mutatkozó alakulatot…
Hogy mit mondd erre Mallya? Természetesen cáfol, ami egyáltalán nem meglepő a dörzsölt üzletember részéről: „Az újságok már évek óta írkálnak a csapatom tulajdonlásáról különféle cikkeket, jómagam viszont büszke vagyok arra, hogy Ausztriában már a kétszázadik nagydíjunkat futottuk. Ez komoly mérföldkő számomra és biztos vagyok abban, hogy senki nem úgy lát majd engem vagy a csapatot ezen a hétvégén, hogy a nyakunkban lesz az ’eladó’ tábla. Mindazonáltal, pletykák és nyilatkozatok ide vagy oda, annyit mondok, hogy amennyiben valaki épkézlában ajánlatot tesz az asztalomra, én leszek az első, aki felvázolja azt a befektetőknek. Meglátjuk, hogyan reagálnának erre, s bár nem valószínű, hogy eladjuk a csapatot, ha visszautasíthatatan ajánlat érkezik, én leszek az első, aki bejelenti azt. Egészen addig csupán spekulációkról beszélhetünk” – fogalmazott az indiai üzletember.
Strollék valószínűleg belátták, hogy hiába borítják a pénzt az egyre mélyebbre süllyedő Williamsbe, rövid időn belül nem várhatnak érdemi előrelépést, így az apuka – aki eddig is vaskos összegeket pumpált fia karrierjébe – vélhetően szeretne jobb feltételeket biztosítani a csemetének, amit a Force Indiánál tulajdonosként vagy befektetőként meg is valósíthatna. Mazepinék törekvései is érthetőek: a fiatal pilóta már látótávolságon belül van a királykategóriához, a 9 milliárd dollárnyira becsült vagyon felett rendelkező apukáról pedig köztudomású, hogy semmit nem sajnál a gyermekétől és szeretné az F1-es bemutatkozást is gondosan előkészíteni.
Bár Mallya számára szorít a cipő az ellene folyamatban lévő végrehajtási eljárások miatt, most tényleg jobban teszi, ha kivár. Az időhúzás több tekintetben is kifizetődő lehet: a két milliárdos talán egymásra licitál, de az sem kizárt, hogy egyikük, esetleg mindkettejük belemegy abba, hogy szponzorként vagy társtulajdonosként vállaljanak szerepet: ebben az esetben az autósportot szenvedélyesen imádó Mallya talán a karmesteri pálcát is megtarthatná.