Fokozza a tétet a Ferrari, ugyanis kitudódott, hogy a vörös alakulat egy igazi ínyencséggel is igyekszik doppingolni a jövő évi sztárpárost, Fernando Alonsót és Kimi Räikkönent. Ha valamelyikük megszerzi az egyéni vb-címet, a javadalmazáson és egyéb prémiumokon túl egy LaFerrari szupersportkocsival is gazdagabb lesz.
Noha a spanyol és a finn garázsában is számos méregdrága sportkocsi lapul, a LeFerrari mégis komoly ösztönzés lehet. A 6,3 literes, V12-es, 800 lóerős motorral, valamint 165 lóerős KERS-szel szerelt Ferrari-csúcsjárgány ára 1,5 millió dollár, s mivel mindössze 499 példányban készül, valóban csak kiváltságosok juthatnak hozzá.
Arról egyelőre nem érkezett jelentés, hogy az olaszok büszkesége képes lett volna megközelíteni a szuperautók legfőbb vizsgaterületének számító Nordschleifén a nagy rivális Porsche 918 Spyder 6 perc 57 másodperces idejét, szégyenkezésre azonban így sincs okuk. Az autó – amelyet a fejlesztési fázisban több ízben tesztelt Alonso is – 1 perc 20 másodperc alatti időt tud a Ferrari házi tesztpályáján, Fioranóban, márpedig erre korábban még soha, egyetlen közúti Ferrari sem volt képes.
Aligha lehet kétséges, hogy Alonso és Räikkönen párosa a LaFerrari-doppingszer nélkül is sok jóval kecsegteti a Forma-1 híveit, de ahogyan az ilyenkor lenni szokott, sokan attól is tartanak, hogy a temperamentumos hispán és a nemtörődöm finn között hamar elharapódznak majd az indulatok. Amikor Räikkönen ferraris visszatéréséről még csak pletykáltak, a márka fővezére, Luca di Montezemolo nem tűnt az ötlet hívének, ám a napokban leszögezte: úgy érzi, hogy jó döntés volt a vörösökkel 2007-ben vb-címet nyerő északi menő újbóli leigazolása.
„Örülök, hogy követtem Stefano Domenicali csapatfőnök javaslatát Kimivel kapcsolatban” – mondta a nagyfőnök. „Amikor találkoztam vele, láttam rajta, hogy kiváló formában van lés rendkívül motivált. Örültem annak is, amikor láttam, hogy milyen szívélyes fogadtatásban volt része kívül-belül a csapatnál. Úgy gondolom, hogy a mi párosunk a Mercedes duójával együtt a legerősebb lesz a 2014-es szezonban.”
Montezemolo sokadszorra is hangsúlyozta, hogy az utóbbi évek sikertelensége után jövőre mindenképpen vb-címet vár csapatától: „Természetesen nem vagyok elégedett a dolgok alakulásával, igaz ugyanakkor az is, hogy mi vagyunk az egyetlen csapat a világon, amely tragédiaként éli meg azt, ha a második helyen végzünk. Nyilvánvaló, hogy immáron győznünk kell, mert elegünk van a második helyezésekből” – mondta a vezér, utalva arra, hogy Alonso az utóbbi négy évad során három ízben zárta ezüstérmesként az egyéni vb-t.
Az új Ferrarit – amely már a Lotustól igazolt technikai igazgató, James Allison irányítása alatt készül – a kiszivárgott hírek szerint egyébként Räikkönen vezetheti elsőként az előszezon első tesztjén, január végén, a dél-spanyolországi Jerezben.