Komoly nyilatkozatháború zajlott a nyári szünet végén és a Belga Nagydíj hétvégéjén is Fernando Alonso és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner között azzal kapcsolatban, hogy megkörnyékezte-e a Red Bull ajánlattal a kétszeres világbajnokot, s ha igen, hányszor és mikor történt ilyen. A McLaren szombati sajtóértekezletén természetesen záporoztak az erre vonatkozó kérdések a sportágtól az idény végén elbúcsúzó pilóta felé.

 

 

Mint ismeretes, Christian Horner a nyári szünetben, az F1 hivatalos podcastjában tett utalást arra, hogy nem tettek ajánlatot Alonsónak, mert ahol megjelenik, ott kaotikussá válnak a körülmények és bomlik a csapategység. A spanyol előbb a közösségi médiában reagált néhány smiley-val, majd Spában elszabadultak az indulatok: Alonso is, Horner is oda-odaszólt a másiknak, az ügy tetőpontjaként pedig a spanyol pilóta nyilvánosan kijelentette, hogy bocsánatkérést vár el Hornertől amiatt, hogy valótlanságokat állított azzal kapcsolatban, hogy hányszor tett ajánlatot neki az energiaitalos formáció.


„Nincs vita” – fogalmazott Alonso a McLaren szombati sajtóértekezletén, Spában, ahol jelen volt az F+1 Blog is. „A nyári szünetben nagyon csalódottan értesültem arról, amiket rólam mondott, a személyiségemről és arról, ahogyan dolgozom. Soha nem dolgoztunk együtt és szerintem azok az emberek, akikkel együttműködtem, soha nem panaszkodtak. Versenyeztem a Renault-nál, kétszer is, ahová szerintem nem hívtak volna vissza, ha nem lettek volna elégedettek. A McLarenhez is visszatérhettem egy második fejezet erejéig, így szerintem ők sem úgy gondolkodnak rólam, ahogyan Christian megfogalmazta. Az Andretti csapatnál és a Toyotánál sincs senkinek semmi gondja velem. Bosszantott, hogy egy olyan srác mond ilyeneket rólam, akivel soha nem dolgoztunk együtt, ráadásul egy olyan ember mondott ilyeneket, aki a pályafutásom során vadászott rám és több ízben is ajánlott versenyzői ülést nekem.”

Horner legutóbbi álláspontja szerint a Red Bull csupán egyszer, 2007-ben tett komoly ajánlatot Alonsónak. A spanyol természetesen vitatta az állítást, ezúttal pedig azt is részletezte, hogy ő maga hány ajánlattételt tart számon a Milton-Keynes-i csapat részéről: „A menedzserem révén írtunk neki egy e-mailt, amelyre válaszolva Christian elnézést kért és azt írta, hogy félreértésről van szól. Van még kilenc futamom itt, nem én haragszom senkire. Az igazság úgyis engem támaszt alá. Tegnap például azt nyilatkozta Christian, hogy kizárólag 2007-ben ajánlott nekem szerződést, tavaly viszont a Red Bull saját tévéjének adott egy interjút, amelyben arról beszélt, hogy többször is tett nekem ajánlatot, amelyet ha 2009-ben, 2011-ben vagy 2013-ban elfogadtam volna, akkor most talán négyszeres világbajnok lehetnék. Ő maga mondta ki az igazságot, nem hinném, hogy bármit hozzá kellene fűznöm ehhez” – fogalmazott a spanyol.

Utólag visszatekintve Alonso elfecsérelt éveire és a Red Bull aranykorszakára, nem túlzás kijelenteni, hogy a harmadik vb-címét több mint egy évtizeden át hiába hajszoló pilóta jobban járt volna, hogy kötélnek állt volna és a Red Bullhoz igazol. A sajtóértekezleten Alonso beszélt arról is, hogy miért nm lett belőle Red Bull-pilóta az évek során.

„Akkoriban, 2007-ben nehéz döntést kellett meghoznom, amikor távoztam a McLarentől. Rajtuk kívül igazolhattam a Toyotához és a Renaut-hoz. A Renault-t választottam, mert akkoriban a családomnak tartottam őket, a Toyota sem állt fényesen és a Red Bull sem mutatkozott túl jónak. 2009-ben egy stresszes időszak kellős közepén voltunk, csupán négy napom volt meghozni a döntést. Előrehaladott tárgyalásokat folytattam a Ferrarival és úgy éreztem, hogy ők jelentik a legbiztonságosabb megoldást a jövőre nézve. Ha lett volna kristálygömböm, talán másképp döntöttem volna. Viszont nem volt, a Ferrarinak pedig nem mondhattam nemet. 2011-ben és 2013-ban fontos szerepe volt annak is, hogy Mark Webber az évnek ebben az időszakában mindig kétségek között volt, márpedig mindig ilyenkor, Spa magasságában kezdtünk tárgyalni. A későbbiekben pedig már mindig a Ferrari volt a legfontosabb számomra és arra számítottam, hogy majd biztosan a következő lesz a mi évünk!” – tekintett vissza a múltra 2005 és 2006 világbajnoka.  


Alonso utalt rá, hogy a következő szezon vonatkozásában kapott ajánlatok között is szerepelt a Red Bull, továbbá más istállók is, ám egyik opció sem garantálta volna, hogy harcba szállhat a világbajnoki titulusért. „Négy vagy öt ajánlatot utasítottam el. Az ajánlatok, beleértve ezt is, nem adtak volna esélyt a győzelemre, hiszen az ajánlattevők teljesítmény tekintetében - a mai eredmények alapján legalábbis - egy teljes másodpercnyire vannak a pole pozíciótól. Az ötödik, hatodik vagy hetedik helyekért nem tudtam volna annyira szenvedélyesen küzdeni, ezért inkább a Forma-1-en kívül akarok küzdeni 2019-ben. Már hónapokkal ezelőtt meghoztam ezt a döntést, amellyel roppant elégedett vagyok” – mondta a karrierjének 2001-es kezdete óta mostanáig 303 nagydíj-rajtot, 32 futamgyőzelmet és 22 pole pozíciót jegyző versenyző.